Chat

Přihlásit
Registrovat
přihlásit přes Facebook

Chris Liebing

Bio dj,producenta a hlavně zakladatele stylu SCHRANZ!

Chris Liebing se v roce 1990 usadil v Giessenu (malé město na sever od Frankfurtu nad Mohanem) a o rok později už hrál jako resident ve studentském Giessenském klubu Red Brick a to převážně hip hop, soul, pop a house. Velmi rychle se propracoval k dokonalosti a strojové přesnosti v mixování stále stejných starých klasik v komerčních klubech. Stále více se zajímal o elektronickou hudbu a jakmile se k němu dostalo techno, které se filtrovalo z undergroundu kolem Frankfurtu, začal se okamžitě o tento styl hudby zajímat. Koncem roku 1993 otevřel v Giessenu spolu s přáteli Spinclub, ale kvůli problémům s úřady a nedostatku peněz neměl klub moc dlouhého trvání. Začal prozkoumávat vybavení ke skládání hudby, sbíral zkušenosti kolem provozu studia a společně s André Walterem a Toni Riosem založili label Soap records. V roce 1995 musel Chris z finančních důvodů zavřít Spinclub. Našel si práci u vydavatelství Eye Q ve Frankfurtu, kde byl zodpovědný za vyřizování licencí a lisování desek. Naučil se tady velmi mnoho o obchodní stránce hudebního průmyslu a také zde získal velké množství kontaktů na frankfurtské techno scéně. Tyto kontakty mu dále pomohly v rozjezdu jeho kariéry. Když hledali v klubu Omen někoho na záskok za nemocného Pauli Steinbacha, dostal Chris šanci si zde zahrát. O dva týdny později mu volali znovu a záhy se stal residentem. Díky tomu měl možnost si, až do uzavření klubu na podzim roku 1998, zahrát s mnoha mezinárodními hosty. V roce 1996 opustil Chris firmu Eye Q a založil svůj první vlastní label Fine Audio recordings u společnosti Under Cover Music Group (UCMG) v Neckargemündu. Až do odtržení na jaře 1999 vydal na labelu Audio sedmnáct nahrávek. Asi nejpopulárnější jsou „Audio07“ a „Audio11“. Vedle toho se začala u Chrise objevovat lásku k mluvenému slovu a k rádiu, a tak začal moderovat pořad „Evosonic Update“. Prostřednictvím tohoto vysílání se během let 1997–1999 dostávaly do éteru k posluchačům rádia Evosonic párty tipy a kritiky vinylů. Avšak v roce 1999 přišel Evosonic o vysílací frekvenci a tím byl konec vysílání rádia zpečetěn. Současně se v té době Chris odtrhl od UCMG, kterým musel z právních důvodů přenechat svůj label Fine Audio recordings. S tímto byla také spojena změna jeho bookingové agentury, kdy přešel od Urgent Contact k frankfurtskému Cocoonu. Aby mohl svou produkci i nadále nezávisle vydávat, založil Chris ještě v tom samém roce labely CLR, CLAU a společně s André Waltrem sublabel Stigmata, na kterém vydávají 4–5minutové tracky, které jsou určeny pro obohacení jiných desek, tedy něco jako „tooly“. Jako distribuční firmu si zvolil anglickou Prime distribution. Desky od CLR, Stigmata a CLAU se dostaly velmi rychle do podvědomí, což velmi pomohlo poptávce po jeho remixech a díky tomu měl i možnost si zahrát po celém světě. Po ukončení residentury v klubu Omen v roce 1998 se Chris začátkem května 1999 usadil ve frankfurtském klubu U60311. V listopadu roku 1999 obdržel nabídku vytvořit každý první pátek v měsíci svoji vlastní noc, kterou nazval stejně jako pořad na svém oblíbeném Evosonic radiu Es ist Freitag Aaabend. Během více než dvou let se tu vystřídali snad všichni DJové, které si jen dokážete představit: Rush, Advent [live], Gaetano Parisio, Steve Rachmad, Adam Beyer, Speedy J [live], Pacou [live], Gayle San, Umek, Kazu Kimura, A Paul a další. Na rozhraní tisíciletí vlétl Chris opět do éteru. Od 3.srpna 2000 odstartovali spolu s Pauli Steinbachem na rádiu HR XXL pořad Pitch Control, který se vysílá každý čtvrtek mezi 22–24 hodinou. Začátkem roku 2001 založil Chris čistý remixový label CLRetry, na kterém vydávají i Gaetano Parisio, Adam Bayer, Steve Rachmad a Speedy J. Koncem května vyráží na krátké turné CLRetry společně se všemi, kteří remixy na tomto labelu vytvářeli. V současné době žije v Anglii. Od začátku roku 2002 se nestará agentura CLR jen o vydávání desek a promotion, ale má na starost také booking Chrise Liebinga. Ve velmi sledované čtenářské anketě magazínu Groove se v roce 1999 Chris umístil na 3.místě v kategorii DJ roku, hned za Sven Vathem (1.místo) a DJ Hellem (2.místo). V následujícím roce se dokonce vyhoupl na 2.místo a současně se také umístil na 2.místě v kategorii producent roku.

Informace získané z webu Techno dj´s.

Autor:
Nix Fungate

Komentáře

tony So 29.prosinec 2007 17:35
komentujete schrans..ale málokdo vý že před 10 lety byl styl nazývaný jednoduše rave a to bylo to stejný, jen ve schranzu jsou přidány vokály a trochu elektra. Jak rave tak schranz se hraje kolem (do) 160 BPM
chuckin So 29.prosinec 2007 17:49
radši si procvič pravopis... nedá se to číst!!!
techboy St 31.říjen 2007 18:50
buďte rádi,že je techno,kdyby nebylo techno, nebylo by ani hardtechno na tož schranz atd. to by se dalo polemizovat až kam.... techno je ten základní kámen !
Golpe St 31.říjen 2007 19:29
presne:)
jjjj St 31.říjen 2007 13:49
Jinak to najdeš v podnadpisu -ZEBRONE
jaňula St 31.říjen 2007 13:47
a kdo ho teda vytvořil???:-)))))))))
Anonymous St 31.říjen 2007 13:51
je to proste hardtechno, liebing vydal par desek ktere se jmenovali ,, das is real schranz,, nebo tak neco, presne nevim, ale proste to slovo vyletelo z jeho ust a myslel tim neco jineho a proto se po celem svete rika ,,Hardtechno,, :)
Triple St 21.září 2005 01:53
Tak ja nevim z jakejch zdroju cerpate, ze prave Chris Liebing vymyslel (je to mozny) schranz , ale kdyz teda v ty dobe znel jinak nez dnes, v tom pripade uz fakt nechapu k cemu to vzniklo. Navic sety Chrise Liebinga nepovazuju za prevratny...
Kanec Út 20.září 2005 21:50
v biu Liebinga na SOLech je napsany, ze styl schranz vymyslel on, ale puvodne to nebylo to co je scranz tedka :D "Mimochodem byl to take Liebing, kdo vymyslel slovo schranz , ktere se stalo synonymem jeho zvuku, ackoliv se dnes tento pojem spise spojuje s tvrdym, rychlym, bezduchym techno masakrem, ktery Liebing rozhodne nehraje."
Golpe Út 20.září 2005 17:34
priklanim se
Triple Út 20.září 2005 17:17
Ja si hlavne myslim, ze schranz je uplne zbytecny komplikovani. Je to specificky techno (hodne tvrdy, rychly, temny) a otazka je, kdo oznaceni schranz vubec "vymyslel". Podle me by stacilo oznaceni techno - vzdyt drum n bass zname taky jak v jemnejsi, melodictejsi podobe, tak rovnez v podobe masakru. Navic si myslim, ze rozeznat hard techno od schranzu neni tak jednoznacny. Proste me to prijde jako zbytecny skatulkovani. Na druhou stranu kdyz se vo necem rekne schranz, tak se zpravidla jedna o kvalitni techno...
zebron Po 19.září 2005 15:17
Ve ktere casti Liebingova bia najdu neco o tom ze je ZAKLADATEL schranzu?? Hmmm??
Anonymous So 4.srpen 2007 17:29
taky jsem to tam neviděl,tak bych rád kdo by to našel...