Apokalypsa - 10 Years
Související
Akce
Ostatní párty série
- Apokalypsa 43
- Apokalypsa 42
- Apokalypsa 41 - Revelation
- Apokalypsa 40 - Judgment Night
- Apokalypsa 39 - Dark Angels
- Apokalypsa 38 - 15 Years Anniversary II
- Apokalypsa 37 - 15 Years Anniversary
- Apokalypsa 36 WurmUp - ROXY
- Apokalypsa 36 WurmUp - Klaudia Gawlas
- Apokalypsa 36 - New Age
- Apokalypsa 35 - Mayan Code
- Apokalypsa 34 - After
- Apokalypsa 34 - All Star Game
- Apokalypsa - Recapitulation
- Apokalypsa 30 - Jubileum
- Apokalypsa 31- Virtual Reality
- Apokalypsa 22 - After party
- Apokalypsa 33 - The Bells
Video z Apokalypsa - 10th anniversary by Hurley - schranz.cz
Apokalypsa – 10th anniversary by Hurley – schranz.cz
Apokalypsa zveřejňuje dj sety
A to z posledního dílu Apokalypsy 10 Years Anniversary. Svolení ke zveřejnění svého dj setu nedali Umek a Surgeon. Na linku níže dostanete tedy skoro celé TECHNO ENERGY podium. Příjemný poslech a děkujeme za návštěvu, již nyní pro Vás připravujeme další 33.díl, na kterém chceme vychytat poslední drobné chybičky a ještě více akci propracovat do posledního detailu ku spokojenosti Vás všech.
Sety na apokalypsa.gregi.net
Vyjádření pořadatele
Děkujeme všem, kteří se zúčastnili 20.11.2009 akce Apokalypsa 10 Years Anniversary.
Samozřejmě i pro nás byl pavilon P velkou pořadatelskou novinkou (Apokalypsa byla první hudební akcí, která v pavilonu P proběhla), ale jsme rádi, že akce dopadla v rámci spokojenosti všech a že se vám podařilo vytvořit atmosféru, kterou jsme si všichni náležitě užili.
Snad jen připomeneme, že v průběhu Apokalypsy 10 Years Anniversary se nám stále připomínalo uplynulých 31 dílů Apokalypsy – a to v souvislostech, jak na předchozích edicích bylo nedýchatelno, kapalo ze stropů, bylo příliš mnoho lidí na malý prostor, pomalé šatny, netekla studená voda, či chybělo vybavení toalet a nedostačovala úklidová četa.
Tak přesně tyto problémy jste na Apokalypse 10 Years Anniversary zažít nemohli a jsme za tuto skutečnost rádi. Nicméně na oficiálních stránkách Apokalypsy na síti facebook se kromě pochval na akci objevily i stížnosti na nedostatečný počet WC. V pavilonu P bylo dostatečné množství toalet, které odpovídalo návštěvnosti 8 000 lidí a jsme toho názoru, že pokud by WC (kabinky) nevyužívalo více lidí najednou (kde se zamykalo na jedné kabince více osob), takové fronty u WC by jistě nebyly. Dalším naším argumentem je, že partypeople asi opomněli WC na E-motion podiu, která byla po akci takřka „netknutá“ – respektive málo používaná. Vnímáme to tedy tak, že i vy jste se s pavilonem P seznamovali za chodu a je jen na nás, abychom si řekli, co je potřeba v organizaci akcí v této hale změnit a vylepšit – možností je spoustu. My máme zájem – proto uvítáme i vaše názory. Piště nám je na facebook, za každý názor budeme rádi – přece jen, Apokalypsa je naše společná party.
Díky pavilonu P jsme měli možnost vybudovat patřičné zázemí pro vystupující, kteří si Apokalypsu velmi chválili a doufáme, že jste to poznali i na jejich výkonech. Neplánovaná změna programu, když si prohodili časy vystoupení Collabs 3000 a Ken Ishii, byla z důvodu zpoždění letu Speedyho J a Chrise Liebinga. Všichni ostatní vystupující dorazili včas a v zákulisí projevovali velké nadšení z vás, publika a ze samotné připravenosti celé akce.
Ken Ishii @ Apokalypsa 10 Years Anniversary
Také doufáme, že vás potěšil fakt, že na hlavním podiu byl zákaz focení (kromě námi vybraných fotografů) a nebyl tak narušován pohled na DJe.
Závěrem chceme poděkovat všem partnerům, mediálním partnerům, produkčnímu teamu Ivana Bařiny, Mersey Agency, BVV a hlavně vám, za projevenou důvěru a společné budování akcí jiných rozměrů. Zahajovací party v pavilonu P máme za sebou a těšíme se na další Apokalypse, či na Citadele s Paulem van Dykem 2.4.2010 v Pavilonu P.
Za Apokalypsa s.r.o. [i]Dalin Vajcner[/i]
OFICIÁLNÍ TIMETABLE APOKALYPSY 10 YEARS ANNIVERSARY JE TU!
Asi nejpodstatnější informace celé Apokalypsy. Přícházíme s časovým rozpisem všech vystupujících a virtuálních inter od amerického dabéra John Sticka, které si užijete po celou dobu vystoupení zahraničních umělců.
Tak jdeme na to, jízdní řád Apokalypsy 10 Years Anniversary je tu!
open : 17:00
Techno Energy Hall 18:00 – 19:00 SPIRIAKOS VS NOIS 19:00 – 20:00 JERRY 20:00 – 21:00 DZEJAR 21:00 – 22:00 TOKY 22:00 – 23:30 THE DEVIL SAYS – FIRE UMEK 23:30 – 01:30 THE DEVIL SAYS – FIRE DISASTER COLLABS 3000 LIVE 01:30 – 03:00 THE DEVIL SAYS – EARTHQUAKE KEN ISHII 03:00 – 04:15 THE DEVIL SAYS – EARTHQUAKE TREMOR SURGEON 04:15 – 05:30 THE DEVIL SAYS – WATER POWER** ELTON D LIVE** 05:30 – 07:00 THE DEVIL SAYS – HURRICANE FORCE OBI & LUKAS 07:00 – 08:00 THE DEVIL SAYS – ABSOLUTELY APOKALYPSA JASON LITTLE
E-motion Members of the best Hall 17:00 – 18:30 DEIVIS 18:30 – 20:30 FREE GATE 20:30 – 22:00 VYRYS 22:00 – 00:00 STEPAN BRUCK 00:00 – 02:00 4STRINGS 02:00 – 04:00 BRYAN KEARNEY 04:00 – 06:00 PICO & FESTER 06:00 – 08:00 TYPHONE
Stáhni si timetable zde : www.voop.cz/…le_apo32.pdf
APOKALYPSA ZVEŘEJŇUJE TIMETABLE SHOW
Z časového progamu níže můžete vyčíst, jaké animační show si připravil americký dabér John Stick a animátorské studio Cube Vision. Z programu je jasné, že k Vám bude promlouvat dáběl a že se bude jednat o ryze apokalypsácké pojetí. A samozřejmě už můžete vytušit, že první zahraniční umělec vystoupí jíž ve 22:00!
22:00 – 23:30 THE DEVIL SAYS – FIRE 23:30 – 01:30 THE DEVIL SAYS – FIRE DISASTER 01:30 – 03:00 THE DEVIL SAYS – EARTHQUAKE 03:00 – 04:15 THE DEVIL SAYS – EARTHQUAKE TREMOR 04:15 – 05:30 THE DEVIL SAYS – WATER POWER 05:30 – 07:00 THE DEVIL SAYS – HURRICANE FORCE 07:00 – 08:00 THE DEVIL SAYS – ABSOLUTELY APOKALYPSA
Lukas: DJ Rush mi změnil život
BVV – PAVILON P
- Video
- Adresa: Výstaviště 1, 647 00 Brno
- Vstupní brány:
- pro vstup do areálu BVV využijte bránu č.7, viz.mapka
- pro vjezd do areálu BVV využijte bránu č. 9, viz. mapka
- Parkoviště:
- po vjezdu bránou č.9 budete navigováni na parkoviště R1, viz. mapka
- VIP parkoviště:
- po vjezdu bránou č.9 budete navigováni na parkoviště VIP, viz. mapka
- Hlavní vstup do pavilonu P
- majitelé vstupenek z předprodeje a návštěvníci kupující si vstupenky na místě, využijí hlavní vchod do pavilonu P (přímo u parkoviště pro návštěvníky), který bude rozdělen na tři koridory, a to 2 pro předprodeje a 1 pro nákup vstupenek na místě.
- VIP vstup do pavilonu P
- majitelé VIP vstupenek a akreditování partneři využijí VIP vstup z boku pavilonu, přímo u VIP parkoviště (označené vstupní dveře VIP/GUESTLIST)
DOPRAVA
- Autobusem
- využijte autobusové linky 44, 84, 405, 406 a vystupujte na zastávce Riviera
- Autem
- jeďte směr pisárecký tunel, před vjezdem do tunelu sjeďte na bránu č. 9
TECHNO ENERGY PÓDIUM
E-MOTION MEMBERS OF THE BEST HALL
VSTUPENKY
- už samotné předprodeje na akci předpovídají, že účast bude rekordní. Jelikož hlavní hala pojme až 10.000 lidí a vedlejší 1000, bude na akci dostatečný počet vstupenek pro všechny, kteří si chtějí zakoupit vstupenku na místě, a to za cenu 700,–
INFORMACE (ve zkratce) Na hlavním pódiu haly Techno Energy vyroste 32 metrů dlouhá a 12 metrů vysoká scéna v podobě anděla, který bude sloužit jako hlavní promítací plocha pro 4 tématická dějství – síly Apokalypsy. Čeká vás DJ scéna osázená LED panely (50m2), lasershow z dílny Ministry SK, která hlavní scénu premiérově osadí 7 lasery. Podstatné také je vybavení lineárním zvukovým systémem L’acoustic dV-DOSC o výkonu 112 kW!
Hlavní “anděl” Apokalypsy k vám bude promlouvat, bude vás strašit, šokovat, představovat vystupující umělce…zkrátka vás bude bavit. O hlavní scénografii a dramaturgii se postaral americký dabér John Stick a animátorské studio Cube Vision & Screenrental. Zajímavost pro všechny fanoušky – vystupující z projektu Collabs 3000 (Ch.Liebing & Speedy J) budou jako ODPOSLECHY používat aparát Nexo (výkon 10 kW), který znáte z dřívějších Apokalyps. Další perličkou jsou videoprojektory, které mají osvětlovat křídla “anděla” – takto silné projektory jsme museli objednat od sousední rakouské produkční agentury stojící za známou vídeňskou mega akcí Gazometer.
Světelná show bude koncipována jinak, než na koncertech či jiných parties, tudíž světla nebudou umístěna pouze nad stageí, ale nad celým prostorem. Pro světla bude použito přes 100m nosných hliníkových konstrukcí. Jako hlavní světelný zdroj budou použité LEDkové washe od firmy JB Lighting, otočné hlavy Martin Mac, stroboskopy Martin Atomic 3000, Blindery a spousta dalších…
Vedlejší pódium má aparaturu osvědčené značky NEXO (dřívější oficiální ozvučení Apokalyps), prosvícené schody vedoucí na pódium, videoprojekci a světelný park.
SPECIALITY
- Dvd – trailer
- celkem 4.000 ks DVD Apokalypsa 10 Years Anniversary, která byla speciálně sestříhána z dílů Techno Congress, Jubileum a Virtual Reality, dostanou návštěvníci zdarma
- Cigaretové papírky Apokalypsa
- společně s Party In House jsme pro vás nechali vyrobit 2000 ks cigaretových papírků s designem Apokalypsy, které dostanete ve Wegget části hlavního pódia
- Obchůdky, atrakce
- čeká vás spousta atrakcí a obchůdků, které najdete v hlavní party aréně. Namátkou jmenujme Nintendo Game zone, Bounce Clan workshop, limuzínu Dzob.cz, fotokoutek Amundsen, Lightstick shop, obchůdky s oblečením, stříbrem, dočasným tetováním, stylovou čajovnu apod…
- Občerstvení, restaurace
- pavilon P vám nabídne plnohodnotné fastfoody, kde kromě “standardních” pochutin, jako jsou bagety, párky v rohlíku, chlebíčky a další, si budete moci také zakoupit plnohodnotné jídlo, jako je smažený sýr, guláš, kuřecí steaky a další dobroty pro všechny vyhladovělé tanečníky.
- Grilovací zahrádka s čerstvým vzduchem zdarma :)
- pro všechny návštěvníky máme připraveno další překvapení, a to zimní zahrádku, která bude sloužit pro osvěžení čerstvým vzduchem, popřípadě zde můžete využít gril bar s pochoutkami, dále si můžete dát čínské nudle, langoše… Zahrádku najdete v hlavní části party arény mezi Nintendo game zónou a Wegget zónou.
VIP/AKREDITACE
- Parkování
- po vjezdu bránou č.9 budete navigováni na parkoviště VIP, které je zdarma – viz. mapka
- VIP vstup
- majitelé VIP vstupenek a akreditovaní partneři využijí VIP vstup z boku pavilonu, přímo u VIP parkoviště (označené vstupní dveře VIP/GUESTLIST)
- akreditovaní se budou prokazovat u guestlistu občanským průkazem, platící VIP návštěvníci platným VIP Deluxe lístkem.
- VIP šatna
- hosté VIP mají šatnu zdarma, a to přímo u vchodu VIP do pavilonu P
- VIP zóna
- naši hosté, ať už s lístkem VIP, nebo akreditovaní, mohou využívat zónu od jezdících schodů, balkóny s výhledem na hlavní i vedlejší stage, mají přístup do mexické restaurace, která je v zázemí E-motion pódia, mohou využít VIP toalety. VIP klientela může opouštět pavilon P, avšak vracet se do pavilonu může pouze vchodem pro VIP.
Podmínky pořadatele
Bez povolení pořadatele je přísný zákaz instalovat a distribuovat reklamní tiskoviny a předměty. Na akci Apokalypsa je zakázáno donášet vlastní nápoje, drogy, zbraně a jiné nebezpečné předměty. Přísně zakázán je prodej vstupenek v okolí akce mimo oficiální pokladnu. Platné vstupenky zakoupíte pouze na pokladně pavilonu P.
Návštěvník s běžnou vstupenkou nemá možnost opakované odcházet z pavilonu P. V případě opuštění pavilonu ztrácíte možnost se bezplatně vrátit zpět.
Návštěvník se vstupenkou VIP (páskou VIP) má možnost opakované odcházet z pavilonu P. V případě opuštění pavilonu se můžete vrátit zpět pouze vchodem pro VIP/Akreditace
Lukas: DJ Rush mi změnil život
Brazilská krev, která se na Apokalypse slije s německým živlem, nám povykládala svůj životní příběh. Jak vnímá Evropu, jak se mu hraje s O.B.I.m ale i dalšími DJs, proč nejí maso a jaký má názor na DJe Rushe… to vše, ale i mnohé navíc se dočtete v rozhovoru s DJem, který se premiérově v ČR představí ve společném setu s O.B.I.m na výroční Apokalypse.
**- Nois: Ahoj Lukasi, nedávno jsi se přestěhoval ze Sao Paula do Barcelony. Co bylo tím hlavním důvodem?
- Lukas:** Přišel jsem sem studovat na audio inženýra. Žádná taková škola totiž v Brazílii není, takže jsem si musel vybrat jedno z evropských měst a právě Barcelona se mi zdála ideální. Primárně jsem do Evropy tedy přišel studovat, ale samozřejmě mi to pomohlo i v mé DJské kariéře. Pro promotéry je nyní jednodušší zabookovat mě a já jsem konečně blíž mnoha opravdovým profesionálům z hudební branže.
A jak ty osobně vnímáš rozdíly mezi Jižní Amerikou a Evropou? Je tu něco, na co si opravdu nemůžeš zvyknout? Největší rozdíl je sociální a ekonomická rozdílnost lidí… mluvíme vlastně o zemích třetího světa a já se nyní přestěhoval do země „prvního světa“. Není tu asi nic, na co bych si nemohl zvyknout, já myslím, že člověk si zvykne kdekoli, ale samozřejmě existuje pár věcí, po kterých se mi stýská nebo které mi tu stále nepřijdou normální. Například způsob života a celkové mezilidské vztahy jsou tu úplně jiné. No ale co mi nejvíc schází je pravá brazilské kuchyně! V žádné jiné zemi nevaří tak chutná jídla a opravdu bych vám přál vidět, jaké máme ovoce a zeleninu! Po tom se mi stýská moc!!!
Byl jsi v Brazílii nominován na několik DJských ocenění… zajímá mě ale především, jakou váhu a hodnotu mají tato ocenění v Brazílii? U nás nějaká výpovědní hodnota českých DMA celkem pokulhává… V Brazílii byla tato ocenění pod záštitou velkých médií, takže byla opravdu čest, pokud tam figurovalo i moje jméno, ale časy se změnily a tyhle ceny už vlastně zanikly. Osobně jsem byl potěšen, když jsem se objevil v několika nominacích, ale nikdy jsem na to nedával velký důraz. Tyhle ocenění jsou dobrý pro propagaci, booking agentury, ale je jasné, že ve skutečnosti vlastně nic neznamenají a o ničem nevypovídají…
Co tvůj klub Kraft v Brazílii? Funguje jen díky pořádání techno a hardtechno akcí nebo se v něm konají i parties zaměřené na komerčnější hudbu? Bohužel Kraft už není můj… Když jsem se přestěhoval do Evropy, odprodal jsem svůj většinový podíl jednomu dobrému a schopnému kamarádovi, který se o něj stará ještě s několika dalšími šikovnými lidmi. A co se týká samotných akcí, vždy jsme klub profilovali jako velmi „demokratický prostor“, kde má každý hudební žánr své zasloužené místo, proto si stále udržuje poměrně slušnou návštěvnost i rentabilitu.
Vykládal ti už O.B.I. o České republice? Jasně! A nejen O.B.I. :). Vypadá to, že Česko je zemí zaslíbenou pro DJe z celého světa a já osobně jsem vždycky doufal, že budu mít možnost ověřit si to na vlastní kůži. No a teď jen doufám, že si budeme navzájem s lidmi rozumět a společně si to pořádně užijem!
Často hraješ ve společných setech, ať už s O.B.I.m, tak i s Fernandou Martins, Lexisem, atd., v čem ti tihle DJs sednou a jaké jsou mezi nimi rozdíly? Co se týká O.B.I.ho, tak nejvíc se mi líbí ta jeho energičnost, kterou z něj srší přímo do lidí! Při společných setech ale musím být stále na pozoru, protože kolikrát hraje velmi impulzivně a ani já sám nevím, co od něj v tu chvíli čekat. To ale není žádný problém, Lukas je velmi dobrý DJ a nikdy neřádí tak, aby došlo k nějaké kolizi, kterou byste poznali! S O.B.I.m jsme taky velmi dobří kamarádi :). Rozdíly v hraní s DJi, které jsi zmínil, jsou opravdu velké… je to vždy samozřejmě o hardtechnu a velmi rychlých mixech, ale Lukas, Fernanda i Lexis, jsou každý naprosto jiná osobnost a právě tato rozmanitost se pak přenáší i do samotných setů!
S Lexisem normálně hrajeme velmi rychle a tvrdě, ale kolikrát se mi s Fernandou stalo, že jsme hráli ještě rychleji :). Lexis má opravdu rychlé ruce a přesné mixy, takže společné sety jsou velmi nabité. S Fernandou se zase cítím „jistěji“ a sety jsou hudebně rozmanitější. Fernanda má skvěle zvládnutou techniku mixování a navzájem známe svůj hudební výběr… stačí jen mrknout a oba víme, kam chceme najednou vývoj setu směřovat. Kolikrát už se nám stalo, že jsme set začali normálním technem a končili až extrémním hardtechnem…!
V roce 2004 se ti dostalo velké pomoci od Rushe… jak vnímáš jeho osobu? Kolikrát mě až zaráží, s jakou úctou o něm všichni DJs mluví… Je to tak… o Rushovi se těžko vypráví. Když padne jeho jméno, vybaví se mi jen samé dobré. Když mě v roce 2004 pozval na první evropské turné, změnil mi život. Jsem mu za to opravdu vděčný. Věří v mou práci, a právě proto ho mám pořád na paměti. Je jeden z nejlepších DJů, které znám, a stále se od něj mám co učit. Je to učitel, kamarád, úžasný profesionál a vzor!
Co posloucháš v soukromí? Mám rád mnoho žánrů – chill out, trip hop, jazz, rock, ale i klasiku a tradiční brazilskou hudbu.
Když jsme u toho soukromí, bylo by určitě fajn, kdybys prozradil i něco o sobě… Jsem velký sportovní fanda, koukám hlavně na fotbal. Rád taky hraju videohry, dívám se na filmy, chodím do přírody a opíjím se s přáteli… Mám taky moc rád zvířata a snažím se chovat šetrně k celé naší planetě. Jsem vegetarián, recykluji a snažím se přesvědčovat lidi kolem sebe, aby nedevastovali přírodu. Doufám, že až budu starý, budu moct říct, že jsem se celý život choval tak, aby se měl celý svět kolem mě dobře a ne jen já samotný.
Jak si představuješ Apokalypsu? Mám velká očekávání a věřím, že uvidím jednu z nejlepších technoparties celého svého života!
[i]Nois[/i]
SPEEDY J – HOLANDSKÁ TECHNO MAŠINA
Speedy J, vlastním jménem Jochem Paap se narodil v roce 1969 v Rotterdamu a všeobecně je považován za jednoho z prvních techno průkopníků ze států Beneluxu. Společně s lidmi jako jsou Laurent Garnier, Aphex Twin a Richie Hawtin posunul chápání pojmu „techno“ o několik stupňů výš a zároveň o rozšíření tohoto žánru mezi širší masy lidí. Od počátku 90. let Speedy vydával na labelech jako Plus 8 (label Richieho Hawtina), Warp a Novamute. Postupem času, kdy se technu dostávalo masivní podpory, Jochem vydává zásadní alba G Spot (1993) a Ginger (1995), avšak ruku v ruce s masovou popularitou techna, dochází i k jeho komercionalizaci a břitkému zjednodušování, které jsou Speedymu proti srsti. Proto se vydává směrem propracovanějších a harmonických skladeb, které se neohrají ani po letech. Důkazem mohou být alba Public Energy No. 1 (1997) a Shocking Hobby (2000), u kterých kritici poprvé použili termín „inteligentní techno“. Po patnácti letech na poli techna, si Jochem vytvořil vlastní styl a rozšířil své pole působnosti i do dalších odvětví. Spolupracuje se současnými vizuálními umělci, video umělci, filmovými tvůrci a podílí se na vývoji hudebních inovací ve filmové postprodukci. Ostatně Speedy J nebyl nikdy, kromě jeho hip-hopových začátků, klasickým DJem. Své sety vždy odehrával za pomocí nejmodernějších digitálních technologií a proto je i jednou z hlavních tváří společnosti Native Instruments, která má na poli digitálního DJingu dominantní postavení. Zvuk Speedy J-e byl vždy nadčasový a uznávaný jak mezi odborníky, tak mezi laickou veřejností. Ostatně vzpomeňme na zásadní track Pullover, který vyšel v roce 1991, a který právem patří do zlaté síně techna! Jak sám tvrdí, jeho sety jsou na hranici mezi live hraním a digitálním DJingem, což člověku s jeho znalostmi a zkušenostmi dává nekonečné spektrum možností, jak bude jeho set vypadat a s každou novou technologií, která vyjde, se jeho možnosti ještě rozšiřují. Bezesporu se však Speedyho sound dá označit za hutný a dynamický a právě takové tracky vychází i na jeho vlastním labelu Electric Deluxe, který založil teprve minulý rok. Je to také jeden z mála labelů, kde vychází i pouhé tooly (fragmenty tracků), které jsou základním prvkem tzv. moderního digitálního DJingu. Tím si Speedy vlastně vychovává své nástupce a umožňuje i ostatním kreativním DJům, prezentovat se podobně jako on sám. Jeho podporu za takový přístup si již zasloužili např. George Issakidis, Tommy Four Seven nebo Terrence Fixmer. Součástí značky Electric Deluxe je i pořádání techno party, na které se za svou krátkou historii představili takové postavy taneční hudby, jako jsou Richie Hawtin, Marco Carola, Radio Slave nebo Matthew Dear. Ke Speedymu neodmyslitelně patří i jméno Chrise Liebinga, s kterým sdílí nadšení z nových technologií a společně tvoří projekt Collabs 3000, který se premiérově v ČR představí právě na Apokalypse. V tomto případě se nedá mluvit jen o společném hraní, ale doslova o symbióze dvou symbolů techna, které se za pomocí neskutečného množství obvodových desek, dokáží spojit do jedné „technomašiny“, která nenechá nikoho vydechnout. Hudební vize Speedyho J-e jsou prakticky bez hranic. Za pomocí nejnovějších technologií dokáže bavit masy lidi a přitom myslí i na své nástupce, které se snaží plnými silami podporovat, podílí se na tvorbě nových inovací, které budou jednou využívat a neustále rozšiřuje význam slova Techno.
Linky: www.speedyj.com www.myspace.com/jochempaap www.discogs.com/artist/Speedy+J en.wikipedia.org/wiki/Speedy_J
Videa: Speedy j Live @ Plus8 Rave 1991 – Roma Speedy J @ Summer of Love 15.08.2009 SPEEDY J LIVE @ CLOSER/VAUXHALL, LONDON 21/11/08 Speedy J live @ melkweg, Queensday 2008 Amsterdam Speedy J Live at Interface 21_12–15–07 part1
Apokalypsa uvolňuje jednu kapitolu z DVD, které dostanete zdarma u vstupu
Sestřih je z vyprodané Apokalypsy 30, na které vystoupili všichni avízovaní umělci, jako Adam Beyer, Cristian Varela, Oscar Mulero atd. Kapitola je samozřejmě neotitulkovaná, avšak kompletní si ji užijete na dvd 20.11.2009!
Dvd dostane prvních 4000 návštěvníků, kteří navštíví Apokalypsu 10 Years Anniversary, a kteří se těší na dvě pódia a umělce jako Collabs 3000 alias Chris Liebing & Speedy J, Ken Ishii, Umek, Elton D, Surgeon, OBI & Lukas, Jason Little, Toky, 4 Strings, Bryan Kearney, Pico & Fester a další česká dj jména, zkrátka kompletní lineup, který avízujeme už velmi dlouho :) Novinkou a další nadstandartní výbavou Vás jistě potěší celkem 7 laserů od renovované značky Ministry, v zábavné částí nově také workshop Bounce Clan, což je jedinečná možnost, jak si vyzkoušet skákací boty (ukázka : www.youtube.com/watch?… ) . Celkové vybavení hlavní haly, včetně zabavné části samozřejmě zveřejníme!
Pokud Vás zajímá, jakou Apokalypsa bude mít návštěvnost, můžeme s radostí sdělit, že již nyní je překonán rekord v počtu prodaných vstupenek v předprodejích, avšak stále vstupenky a VIP vstupenky jsou k dostání, jelikož pavilon P může komfortně pojmout až 10.000 návštěvníků! A to teprve bude pořádná halová akce s komfortem klubu!
Za pořadatelský team
[i]Dalin Vajčner[/i]
DVD kapitola Apokalypsa 30 Jubileum Youtube "Stahuj kapitolu ":http://www.voop.cz/Apo30long.mov
Collabs 3000 přivezou skutečnou techno live show
Speedy J, Chris Liebing. Obě jména navždy poznamenala elektronickou scénu. Speedy J jako přední představitel holandského techna s osmnáctiletým renomé tvůrce nestárnoucích megahitů. Showman, specializující se na techno či industrial live-acty. Uznávaný německý DJ a producent Chris Liebing a jeho perkusívní nekompromisní diktáty, mimo jiné autor slova „schranz“.
Tito dva pánové, z nichž každý má za sebou velmi slušnou řádku úspěšných skladeb, již více než pět let společně posouvají zvuk nejsoučasnějšího techna stále kupředu. Je to díky posledním technologiím a důvěře firem, které pomůcky pro DJe vyrábějí a svěřují jim své nejnovější produkty k testování.
Collabs 3000 je live show, která se odlišuje od všeho ostatního, co můžete nyní z live produkce slyšet. Charakterizuje ji syrový zvuk, kovové samply a dynamický rytmus. Vše ostatní je podřízeno konkrétnímu okamžiku na party – a právě o tom vždy bylo a bude pravé poctivé techno.
Sami říkají, že nelze nic očekávat. Každé vystoupení Collabs 3000 je nepředvídatelné a vždy se vyvine úplně jinak, než jak by se původně mohlo zdát. Collabs 3000 ovšem není jen nevšední live-act. Na svém kontě mají také kritiky oceňované album Metalism z roku 2005, charakteristické nesmírně energickými a propracovanými smyčkami, které vás donutí pečlivě poslouchat a kvalitně si jejich muziku užít.
Snad právě proto, že jsou oba vytížení jednak množstvím sólového hraní a ještě účinkování jako projekt, nechávají své fanoušky zatím čekat na další společně vydaný materiál. O to více se soustředují právě na jedinečnost každé show, kterou s Collabs 3000 absolvují.
V jejich vybavení nehledejte žádné přehrávače, jako u jiných vícečlenných projektů. Protože oba patří k vůbec prvním postavám světové techno scény, které začaly užívat digitální techniku k živému hraní, mají vlastní vytříbený setup. A k dispozici nepřeberné množství smyček, se kterými dokážou dokonale kouzlit.
Základ tvoří čtyři počítače propojené s kontrollery, mixážními pulty a množstvím efektorů. Nechybí ani speciální automatický bubeník. Tím vším a navíc obrovskou energií, kterou oba vysloveně srší, docilují nesmírně hutných setů v duchu čistého techna. Pokud jste je ještě neslyšeli a domníváte se, že techno je snad mrtvé, měli byste v tomto případě zbystřit.
Přijďte se přesvědčit 20. listobadu na Brněnské výstaviště, kde poprvé v ČR vystoupí „Collabs 3000 live in concert“ jako headlineři Apokalypsy. Na své desáté narozeniny si největší domácí technoparty nemohla přát lepší dárek. Společně s dalšími významnými postavami světové technoscény vám Chris Liebing a Jochem Paap aka Collabs 3000 poskytnou zážitek, na který budete dlouho vzpomínat.
Video Mayday 2009 Collabs 3000 feat Chris Liebing COLLABS 3000 (CHRIS LIEBING FEAT. SPEEDY J)@FIREWATER SPAZIOROMA PT 3
Pojď s námi na prohlídku arény pro Apoaklypsu
Zástupkyně pořadatelského Apokalypsa týmu Míša Salačová si s námi prošla pavilon P na brněnském výstavišti, kde se bude konat 10. výročí Apokalypsy. Jak místo pro tento techno mejdan vypadá? Mrkněte:)
Apokalypsa: pavilon P představení
Surgeon – legenda temného diktátu se vrací!
Svým technem odkojil celou generaci nejen domácích DJs a partypeople. Geniální kombinací experimentů a především energického a hutného techna dosáhl věhlasu i v americkém Detroitu. DJ s precizní technikou, tvůrce skladeb Badger Bite, Waiting for Me, La Real či Blueprint7 EP se vrací do České Republiky.
Surgeon je pseudonym britského umělce jménem Anthony Child. Tento producent a DJ vydává na vlastních značkách Counterbalance a Dynamic Tension. Světového věhlasu dosáhl ve druhé polovině 90. let svými tracky a remixy na respektovaných labelech Tresor, Soma či Harthouse. Je považován za jednoho z vůbec prvních DJs, kteří začali ve svých setech používat software Ableton Live či systém Final Scratch.
Surgeon platí nejen v Čechách či na Slovensku za legendární postavu, která formovala dění na elektronické taneční scéně. Na přelomu tisíciletí snad neexistoval techno DJ set, který by neobsahoval alespoň jednu plochu či charakteristický těžký a temný beat z dílny slavného „chirurga“. Společně s kolegou Karl o'Connorem aka Regis patří Surgeon k vlně Birmingham soundu, který zřejmě doživotně poznamenal snad celou generaci techno DJs. Jeho typické smyčky s kovovými a až hrůzu nahánějícími zvuky, temnými plochami a zvláštním „nerytmickým“ beatem před několika lety určily jednu z cest, kudy se nyní ubírá současné techno.
Podívejme se ale na začátek, do hrabství Northamptonshire, kde ve vesnici Kislingbury vyrostl Anthony Child. V roce 1989 se stěhuje do Birminghamu, aby zde studoval audio-visuální design. Jeho hudební začátky jsou spojeny s působením v kapele Blim, která hraje fúzi jazzu a rocku. V té době Anthony poznává novou vlnu detroitského techna v čele s Jeffem Millsem a začíná se zajímat o DJing. Jeho učitelem se stal DJ Paul Damage, další legendární postava z Birminghamu, který se v té době věnoval hiphopu i mladičké techno scéně. A jelikož fanouškům nového stylu chybí v Birminghamu domácí klub, nezbývá, než ho založit.
U zrodu pozdější undergroundové legendy, klubu House of God, stáli na počátku 90. let právě Anthony Child, Paul Damage či Sir Real. Anthony zde začíná pravidelně hrávat a zároveň netradičním způsobem objevuje svět produkování vlastních skladeb. Do svého malého studia jej totiž jednoho večera zamkne jistý Mick Harris, bubeník slavné metalové kapely Napalm Death a způsobí tak, že se Anthony Child „zblázní“ a zrodí se Surgeon. Právě tak se totiž jmenuje první EP, vydané na labelu Downwards, které novému tvůrci zajistí budoucí nehynoucí slávu.
Surgeon se okamžitě zařazuje mezi nejkvalitnější hráče britské útočné řady stylu techno a svou pozici stále více utvrzuje tracky na značkách Soma, Blueprint, Ideal Trax a především Tresor. Zde v roce 1997 vyšla jeho debutová dlouhohrající deska Basic Tonal Vocabulary EP. O rok později vychází Balance a v roce 1999 pak Force & Form.
Přichází doba temna. Naštěstí pro fanoušky tohoto stylu, protože Surgeon potkává ve studiu Regise a rodí se British Murder Boys – kolaborace, která bez kompromisů seznamuje svět s produkcí ještě o řád temnější a industriálnější než všechna doposud vyprodukovaná díla. Jejich tracky svou temnotou znervózňují a tepající beat přesto nutí k tanci. V „klidnějších“ pasážích zaznívají výkřiky hrůzy a výjimkou nejsou ani samply chirurgických nástrojů. Nic pro slabé povahy.
Birminghamské temné techno dobývá celý svět a dává vzniknout celé řadě různých odnoží, mezi nimi například slovenské škole, reprezentované labelem Olga + Jozef, která jde ještě dál ve zvukovém minimalismu, ale zároveň i taneční energii, zároveň se rodí techno „nové školy“, které více než dusající parket zaujme náročné posluchače v klubech, kteří to mají rádi „temně. V současnosti vystupuje Surgeon kromě DJ setů také jako live-act. Fanoušky jeho společné produkce s Regisem potěšilo zařazení tracku "Bonus Beats“ na Surgeonovu kompilaci Resident Advisor 144, nicméně po Regisem ohlášeném konci British Murder Boys se jedná zřejmě o ojedinělý počin.
Surgeon se vrací do Brna, kde před několika lety diktoval bouřící výstavní hale. Máte možnost se znovu zúčastnit seance s nejpovolanějším učitelem temného techna, stačí jen počkat do 20. listopadu a užít si naplno party Apokalypsa!
Surgeon – vybraná diskografie:
Balance (2×LP) – Tresor Dynamic Tension EP (12") – Ideal Trax Electronically Tested (12") – Downwards Basictonalvocabulary (CD) – Tresor Muggerscum Out (12") – Soma Quality Recordings La Real (12") – Counterbalance Midnight Club Tracks I (12") – Counterbalance Waiting For Me (12") – Counterbalance
Apokalypsa představuje své nové DVD, které dostanete zdarma!
A to samozřejmě na Apokalypse 10 Years Anniversary, tedy 20.11.2009 u brány do Pavilonu P.
Dvd obsahuje krátké a dlouhé sestříhy z dílů Techno Congress, Jubileum a Virtual Reality. Součástí disku jsou bonusové materiály, trailery a intra ve velkém rozlišení.
Uvidíte v akci namátkou Dj’s typu Adam Beyer, The Advent, Kevin Saunderson, Ben Sims, Vitalic či Boris S, Candy Cox nebo Acid Flux atd., a to jak z pohledu vystupujícího či partypeople.
Ukázka na youtube Ukázka na vimeo "Stáhni si plnou verzi ":http://www.voop.cz/…trailer.mpeg
První poodhalení příprav 10ti leté Apokalypsy
Jaké dokumenty se skrývají u pořadatelů Apokalypsy 10 Years Anniversary? S jakými plány pracuje produkční a organizační team? A jak se analyzuje ozvučení pavilonu P? Přinášíme vám první podrobnosti o tom, jak to bude 20.11.2009 v pavilonu P na BVV vypadat!
Hlavní scéna: dlouhá 32 metrů, vysoká 12 metrů. Celá scéna bude působit jako „andělská křídla“, ovšem která se budou postupně „oživovat“, budou hořet, potácet se a „dýchat“. Pro srovnání, jak velká scéna skutečně bude, přikládáme plán v měřítku!
Více než 50 m2 led obrazovek a dvouposchoďový dj pult, více než 70 metrů základních barů, koktejl bary, photo pointy a další vychytávky! Kulaté a trojúhelníkové supporty pro světelnou show, závěsná zrcadla, koule pro lasershow a síťoviny, které skrývají překvapení 10ti leté Apokalypsy!
Koukněte do plánků, jen pouze zmiňujeme, že to není finální verze!
Samozřejmě se těšte na finální vizualizace a animace, které se pro vás právě připravují.
Navnadila vás party aréna Pavilonu P? A vstupenky máte? Informujeme vás, že první a druhá vlna vstupenek byla beznadějně vyprodána, nyní je v prodeji poslední vlna vstupenek a vstupenky VIP. Toto bude opravdová techno halovka!
.<> .<> .<>
APOKALYPSA ZAOSTŘUJE NA JASON LITTLE
Máte rádi pořádné a zběsilé hardtechno? Pak jste už určitě někdy slyšel jméno Jason Little. Zarytý zastánce pekelného BPM, který kašle na módní trendy v taneční hudbě a tvrdě se věnuje jen tomu, co ho baví už od útlého mládí. Pojďme si jeho kariéru probrat od začátku… Jason Little, vlastním jménem Sven Reuter, se narodil počátkem divokých 80. let v Německu. Od prvního dne, kdy slyšel elektronickou taneční hudbu mu bylo jasné, že svůj život chce zasvětit samplerům, ostrým beatům a pořádné hudbě. Od 8 let hrál na keyboard, kde získal základy znalostí o rytmice, dynamice a tóninách. Rodiče byli šťastní ze Svenova muzikálního nadání, podporovali jeho talent a ve skrytu duše doufali, že z něj jednou bude uznávaný klavírista s dobrými mravy. Jasona to však vždycky táhlo spíše k ponuřejším zvukům i temnějším sociálním skupinám, a tak rodiče záhy zjistili, že jejich sen zůstane nenaplněný. Typickým příkladem budiž to, že Jason nechával na klávesách zapnutý auto-play a s kamarády začal potají navštěvovat první Thunderdome parties.
Rodiče si tak pár let mysleli, jak pilného synáčka to doma vychovávají a o to větší šok přišel, když mu jednou máma šla dát pusu na dobrou noc… Brainwashing, kterým si Jason na Thudendormech prošel, zásadně ovlivnil jeho mysl a udal mu životní cestu. Jasona od začátku baví produkování, ale chce být nezávislý, proto si zakládá vlastní label, kterého si zanedlouho všímá samotný DJ Rush, Pet Duo, Mario Ranieri nebo i Felix Krocher, který je v té době ještě tvrdým zastáncem hardtechna. S podporou takových jmen má Jason Little od začátku našlápnuto ke slibné kariéře. V letech 2005 a 2006 rozjíždí vlastní značku JLI, díky které informuje o novinkách v hardtechno scéně. Zároveň mu pomáhá se ještě více zviditelnit, což po pár měsících vyústí až k podpisu smlouvy se známým labelem Compressed Records, díky kterému se jméno Jason Little stalo synonymem pro německé zběsilé hardtechno. Jeho tracky jsou najednou mnohem dostupnější a žádanější, proto Jason produkuje celé dny i noci. Následuje kontrakt i s dalším legendárním labelem Abstract, což je alfa a omega každého hardtechno DJe. Rok na to Jason Little přichází se svým dalším projektem s názvem JMask. Zaštiťuje pod něj spolupráci s lidmi jako jsou DJ Rush, Pet Duo, Sandy Warez a další. Jeho produkce se také začíná objevovat na zahraničních labelech Fatallic-Resignation-Records a Cannibal Society. V současné době Jason experimentuje i s prvky industriálního hardcoru, které zasazuje do svých setů a vyniká tak z řad ostatních hardtechno DJů. Nabitý kalendář akcí a spousty vydaných desek, které hrají DJs po celém světě, jednoznačně vypovídají o talentu Jasona Littla a byl by doslova hřích, nechat si jeho pekelnou show na Apokalypse ujít.
Linky: www.jasonlittle.net www.myspace.com/8jasonlittle8
Videa: Jason Little @ Evil Diamonds Jason Little @ Ngoht 4th B-day Jason Little Review – Gent
Dalin Vajčner „ Nejkreativnější Apokalypsa všech dob „
Muž, který stojí za aktuální podobou největší české techno party Apokalypsa, člověk, kterého jedni uctívají a druzí nenávidí, to je Dalin Vajčner. Apokalypsu, Citadelu i něco z osobního života jsme rozebrali v následujícím rozhovoru…
Ahoj Daline, jak se vede budoucímu otci?
Děkuji za optání, myslím, že velmi dobře, už se na malého ďábla moc těším :)
Za 2 měsíce tu bude Apokalypsa v novém pavilonu P. Mnohé se dá vyčíst z PR materiálů, přesto zkus ve zkratce vystihnout, v čem bude ten zásadní posun oproti Boby.
Zásadní posun bude ten, že je to nový, luxusní víceúčelový pavilon, ve kterém je pouze a jen na nás, jaké to tam uděláme. Můžeme si určit koncept večera, celkovým pojetím pódia, nejsme limitováni hlukem, kapacitou, stabilním vzhledem nebo zatékáním v případě deště. Můžeme si 3 měsíce kreslit do mapek, rozmísťovat profesionální bary, můžeme si dělat nábor na barmany, můžeme si ukázat, že to chceme takhle, a nikdo nám do toho nekecá. Jsem presvědčenej, že to bude nejkreativnější Apokalypsa všech dob. Zrovna když se mě ptáš, mám otevřenej schématickej plán celé akce a schvalujeme servis na WC, jako je doplňování toaletních papírů, mýdel a ručníku.
Končí tvoje kreativita a sny ohledně Apokalypsy v pavilonu P nebo máš nějaký vysněný prostor, který bys jednou rád proměnil na obří klub?
Já ani tak nemám sen o prostoru, myslím, že Pavilon P je bezkonkurenční prostor v Brně, jako spíš o pojetí organizování. Mám sen, že budu organizovat akce, například 3 zároveň, ve třech státech, a cele to budu řešit od mejlu a přes webové kamery. Na každé akci budu mít své nejlepší lidi a v noci je jen obletím zkrontrolovat, abych dostal ten feedback a viděl své chyby :)
Je zajímavé, že automaticky mluvíš i o chybách… myslíš, že kdyby ses zaměřil jen na jednu akci v jednom státě, tak by se dala po letech udělat „bez chyby“?
Jasně, i to nejlepší auto má své chyby, otázkou pouze zůstává, jak důležité chyby to jsou a zdali je klient má šanci ucítit… Akce jsou živé, je to hmota, která se formuluje, vyvíjí a spousta věcí je nevyzpytatelných… A to je to, s čím pořád bojuju :) Spousta lidí mě zná, že chci mít všechno ťip ťop, všechno zapsané, všechno mít v upomínkách, všechno mít srovnané a beru si osobně i to, ze mi někdo slíbí, že zavolá v pondělí a on nezavolá :) A u těch akcí narážím na fakt, že to prostě nejde :)) Skutečná velká akce se bez jakékoliv chyby udělat nedá, pravidelná klubovka v klubu ano. Ale jak říkám, jsou chyby a chyby. Chyba, kterou návštěvník nepocítí, je pouze chybou interní :)
Z minulých let je zřejmé, že listopadové díly Apokalypsy bývají hojně navštěvované… bude pavilón P připravený na takový nápor lidí?
Od toho tu Pavilón P a jeho služby jsou. Žádné tlačenice u šaten, žádné zacpané WC, žádné kapání ze stropu a fronty na barech, protože tento pavilón je dostavěn v roce 2009, je také na to všechno přípraven a uzpůsoben. Je připraven na potřeby návštěvníků v roce 2009.
Překvapilo Tě něco, jako promotéra, během příprav na tento díl? Přeci jen se změnou místa přichází i mnoho nových problémů k řešení…
U tohoto asi fakt opravdu ojedinělého dílu mě strašně potěšilo, že se mi ozval Pavel Tesař z Mersey a Zdeněk Gabriel z G-production, s nabídkou, že chtějí Apokalypsu dostat společně dále. A z toho i pramení naše jistota, že servis a komfort tu bude na místě, Ne proto, že se ozvali tito dva pánové, ale pro fakt, že se začínají promotéři opět vzájemně podporovat a společně přemýšlet. Myslím promotéry, kteří jsou tu od počátku, kteří mají tu hudbu a tu komunitu rádi a je to jejich součástí života. Toto je to, co tu dlouho nebylo.. :) Protože vám řeknu jedno tajemství : na akci poznáte, zda to lidé dělají od srdce a s nadšením, a nebo jen proto, že je to IN. Jak jsem řekl výše, akce dlouhodobějšího charakteru je živá, je to těleso, které neustále posouváš. A každý člověk na akci pozná, zda to pořadatel dělá v zapálení a s odhodláním. A tato Apokalypsa je opravdu velké odhodlání a velká srdeční záležitost a koukám, že nejenom našeho realizačního teamu.
Ta kooperace promotéru mě celkem zaujala… no fórech se po mnoha letošních českých festivalech objevily i takové názory, že by se čeští promotéři měli nejlépe spojit a udělat jeden pořádný, vícedenní, festival, za kterým by časem třeba s nadšením jezdili i lidé z ciziny. Myslíš, že v ČR existuje půda pro takový projekt, popř. zapojil by ses do něj?
Já říkám WOW a byl bych maximálně pro. Dokážu si to představit a dokonce mě to i nadchlo. Jaký je další postup, tohle zrealizovat? :)
OK, posuneme se k dalšímu projektu… a to je Citadela… povedl se, podle tebe, diskutovaný comeback? Nebo se v tichosti konal druhy pohřeb Citadely…?
Já myslím, že Citadela ukázala svojí novou tvář a přitom si zanechala punc party s vytříbeným vkusem. Návštěvnost byla na rozjezd velmi slušná, reakce pozitivní a lidé se můžou těšit na opravdový úder Citadely příští rok. Rozhodně Citadela bude pokračovat, a to ve speciální edici. Pokud Deadmau5 byl „majstrštik“ na booking, tak jsem zvědav na reakce headlinera další Citadely.
To bylo víc PR frází, než by průměrný návštěvník Apokalypsy dokázal dešifrovat, ale nechme se překvapit… Kde a kdy se bude Citadela konat?
Citadela přijde v druhém účetním kvartálu, a bude to město Brno.
Co poslouchá Dálin Vajčner v autě nebo doma?
Doma i v autě (je to jeden a ten samý externí disk) poslouchám to, co mě baví, vyvolává ve mně emoce, vzpomínky a pocity. Pokud mám být konkrétní, New Order, Duran Duran, Depeche Mode, proložím to Hříšným tancem, Funky Town, novou Pink, vzápětí zlom a poslouchám své sety – nahrávám si sety do auta, protože už fakt nevím, koho stahovat, aby se mi to líbilo celé :) Takže tračky od Paul Kalkbrener, Deadmau5, Jorise Voorna, Chrise Liebinga, Adventa, Adama Beyera, Popof, Tiga, Booka Shade, celé to potom zakončím Borisem S & Viper XXL a Hardtechno Anthem :) a potom to přepnu na složku HIP HOP :) tedy, spíše asi rap, protože tehdejší hip hop s tím dnešním se nedá vůbec srovnávat. :)
Možná trochu nezvyklá otázka pro promotéra, ale lidé, kteří nemají striktně vyhraněný hudební styl, to mají kolikrát blízko i k samotnému produkování hudby… hm? :)
Ty čovece, něco podobného mně napadlo už hodně dávno… Jenže já mám pocit, že každej se má držet toho svého – a mám takový pocit, že neumím věci dělat na 50% a zase se necítím, že bych zkoušel produkovat hudbu na 100% svých myšlenek a sil :) Každej ať dělá to, co umí a nebo 100% baví :)
Jdeš za nějakým snem?
Jasně, nevím, jestli je to sen, ale je to vidina nějaké mety a cíle, kterého chci dosáhnout.
Budou z ní časem profitovat i návštěvníci parties?
Moje mety a cíle nejsou o tom, že z ní profituji já sám. Nikdo není šťastný sám. Nejlepší štěstí je takové, když to prožívá více lidí, ne? :)
Z Apokalypsy se už za těch 10 let vyvinul celkem velký kolos, přesto by se dal počet členů realizačního týmu spočítat na prstech jedné ruky… dá se to takto zvládat i do budoucna?
Ano, určitě základní jádro interně zapojených není více než 5. Ale to je jen jádro, které najímá další skupiny. Ale je pravda, Apokalypsa 10 Years Anniversary musela do takového obřího dílu zapojit spoustu nových členů. Například o organizaci a produkci před, na a po akci se stará stejný team, který chystal Carla Coxe v Pavilonu Z nebo další Orion Hally. Také používáme další reklamní a zprostředkovatelské agentury. Pokud bych měl spočítat realizační team, který akci Apokalypsa 10 Years Anniversary připravuje, velmi lehce se dostaneme nad číslovku 100 kusů lidí.
OK, díky za rozhovor. [i]Nois [/i]
COLLABS 3000 live – a technaři kolabují
Pokud se zamyslíte, kolik je v současné době na taneční scéně skutečných, vícečlenných projektů, věřím, že byste došli k číslu nepřesahujícímu počet prstů vaší jedné ruky. Navíc – pokud se u daného výsledku pozastavíte, kolik z těchto „uskupení“ si za několik let své existence vybudovalo opravdové jméno a renomé, budete váhat, zda-li vůbec někoho pojmem „respektovaný vícečlenný elektronický projekt“ můžete označit.
Když se ovšem někoho, kdo se na taneční scéně orientuje, zeptáte, kdo je skutečně uznávanou dvojicí – navíc na poli techna – je téměř absolutně jasné, že odpověď bude znít takto: Chris Liebing a Speedy J, vystupující pod společnou „značkou“ COLLABS 3000.
Collabs 3000 je v rámci světového techna opravdový pojem. Každý, kdo propadl kouzlu jejich velmi specifického a dynamického zvuku mi dá za pravdu: Collabs 3000 je fenomén, který se zkrátka jen tak nevidí – a hlavně neslyší.
Oba z této dvojice, Chris Liebing i Speedy J, jsou postavy, které si nejprve coby sólové projekty vydobyly velký úspěch. Ale začneme postupně…
Němec Chris Liebing se prosadil jako talentovaný producent, který během své kariéry získal několik rezidentur v uznávaných klubech po celém světě (za zmínku jistě stojí legendární frankfurtské kluby – Omen a později U60311 a samozřejmě i prestižní klub Privelege na Ibize, kde měl Chris, společně s Maurem Picottem rezidentní noci Meganite). Chris Liebing je také zakladatelem několika labelů – mezi známé „hlavičky“ světových vydavatelství se zařadily právě Chrisovy značky Stigmata, nebo CLR. Velkou zajímavostí je (zejména pro „novou“ generaci clubberů), že právě Liebingovo jméno bylo dlouhou dobu spojeno s konkrétním slovem „schranz“, jehož je právě Chris „vynálezcem“. A i když dnes nemá Liebingův schranz s tím dnešním nic společného, faktem zůstává, že pojmem „schranz“ kdysi Chris Liebing označil svůj absolutně netypický, hutný a tvrdý zvuk. Že se později schranz stal samostatným stylem elektronické hudby, od kterého se Chris veřejně distancoval, je už záležitostí dalších producentů, kteří si Leibingův schranz přetransformovali do velmi rychlého techna, často přesahujícího BPM 155. A jak Chris říká „Rychlost neznamená tvrdost!“ Z úhlu pohledu mnoha překotných změn, které potkaly obecně celou taneční scénu (ať už DJe, kteří neustále mění svůj sound, nebo techniku, kdy laptopy a CD playery pomalu vytěsnily gramofony), je Chris Liebing světlou výjimkou: má už po mnoho let svůj styl, který si dokáže udržet na velmi vysokém standardu. A právě proto je jeho jméno dodnes zárukou kvality.
Nicméně velmi podobným charakterem, vkusem, ale hlavně cílevědomostí, pílí a ctižádostí, „oplývá“ i Liebingův dlouholetý kamarád Jochem Paap alias Speedy J, se kterým tvoří již výše zmíněný projekt Collabs 3000.
Speedy J, původem z Holandska, je z hlediska samostatné kariéry taktéž zásadní postava světového techna. Už počátkem 90. let Joachim vydával své tracky na takových zvučných labelech, jako jsou Novamute, nebo Warp. Jedním z jeho průlomových singlů byl track Pullover, který vyšel už v roce 1991 a záhy se stal obrovským hitem. Pro Speedyho byl stejně, jako pro Liebinga, vždy naprosto charakteristický vlastní, velmi hutný a dynamický zvuk, který se stal později i hlavní dominantou většiny vydaných desek na Speedyho vlastním labelu Electric Deluxe.
Chris Liebing a Speedy J tvoří již několik let projekt Collabs 3000,
který byl jen logickým vyústěním jejich dřívější producentské
spolupráce.
Když sledujete jejich společné vystoupení, chvílemi až nemůžete
uvěřit, jak se tito dva, až neuvěřitelně podobní chlápci, naprosto a
dokonale doplňují. Tak dokonalá symbióza se totiž opravdu jen tak nevidí a
pokud jste se o ní ještě na vlastní oči nepřesvědčili, brzy budete mít
jedinečnou šanci – 20.listopadu v Pavilonu P na brněnském výstavišti,
na Apokalypse 10 Years Anniversary!
Pojďme se ale z blízka podívat na jejich společnou show:
Nejdříve ze všeho je velmi důležité zmínit, že vystoupení projektu Collabs 3000 není pouze „nějaký back2back set“, nebo hra ze 4 gramofonů (nebo CD playerů), jak si někdo z vás – na základě jiných, dvoučlenných DJ projektů – může myslet. I když mají totiž Chris Liebing i Speedy J v rámci svého sólového hraní svou typickou techniku i sound, tak show Collabs 3000 je něco naprosto unikátního a jedinečného, co vzniklo propojením dvou talentů, kteří se dokáží tak dokonale doplňovat, až si říkáte, že si snad vzájemně čtou myšlenky.
První zajímavostí je, že Collabs show není klasické „DJ vystoupení“, jak už jsme zmínili výše. Proto vás při pohledu na technický set-up obou pánů jistě upoutá absence základních DJských „přehrávačů“ – tedy gramofonů, nebo CD playerů. Veškerou potřebnou techniku si Chris a Speedy na své vystoupení vozí sami. Pro každou svou show si Collabs 3000 tedy zapojují vlastní technickou sestavu, skládající se ze 4 laptopů, kontrolerů, mixážních pultů, speciálních „drummachines“ a také externích efektorů.
Dalším pozoruhodným faktem je, že Chris i Speedy jdou v ohledu technických nároků s dobou, a to doslova. Jedním z typickým „rysů“ projektu Collabs je totiž záruka toho, že zvuk, který slyšíte, vzniká prostřednictvím nejnovější a nejmodernější dostupné techniky. Z tohoto důvodu není nikdy dopředu jasné, co přesně si Chris a Speedy pro svůj set-up dovezou – jednotlivé kousky, ze kterých hrají, totiž obměňují a střídají téměř „jako ponožky“. Mimochodem – je to právě Chris Liebing, kterého běžně oslovují prestižní značky vyrábějící DJ techniku, aby se podílel na vývoji a inovaci jednotlivých prvků. Za zmínku jistě stojí, že Chris se spolu s Richiem Hawtinem podílel na testování a vývoji mixů Allen & Heath.
Co vás ovšem bude zajímat nejvíc (hlavně, pokud jste Collabs 3000 nikdy neslyšeli) je jistě jejich zvuk. Věřím, že nemusíte ani patřit k milovníkům techna, ale sound Collabs 3000 vaši pozornost zaujme. Jeho hlavním rysem je totiž neuvěřitelná „hutnost“, které oba DJové docílí použitím mnoha zmíněných technických elementů. Dalším prvkem je dynamická basová linka, kterou často prolínají nejrůznější perkuse.
Techno, které Collabs 3000 hrají, je velmi specifické a rozhodně nepodléhá žádným moderním trendům. Collabs 3000 je totiž něco, jako synonymum pro čisté, opravdové techno, které se dnes už jen tak neslyší. Těžko popisovat slovy, kdo neslyšel, neuvěří… Přijďte se 20.listopadu na Apokalypsu přesvědčit!
Na závěr je nutné zmínit, že Collabs 3000 live in concert uslyšíté poprvé v Čr!
Videa: Collabs 3000 LIVE at Mayday 2009
DJ LUKAS Z BRAZÍLIE– Co jstě o něm nevěděli…
V České republice se již představila většina zasloužilých hardtechno DJů, někteří i víckrát, přesto jedno jméno bylo neprávem stále opomíjeno. Jméno, jehož talent podporuje samotný DJ Rush i Marco Remus. Brazilský cit a smysl pro DJing, dokonale zvládnutá technika hraní ze 4 gramofonů, ďábelský výraz, tetované paže a jeden z nejlépe scratchujících hardtechno bojovníků – DJ Lukas, premiérově v ČR! Pokuty za hlasitou hudbu mu chodí na jméno Lucas Freire a ačkoli je to Brazilec jako řemen, posledních pár let bydlí v Barceloně. Ostatně to je běžná praxe mezi nadanými brazilskými DJi, vzpomeňme na podobně pomalované Pet Duo nebo třeba Wehbbu. Ale zpátky k našemu hrdinovi, čerstvému třicátníkovi Lukasovi. První kontakt s elektronickou hudbou se v jeho životopise datuje rokem 1997. Jeho nadšení naplno propuklo o tři roky později, kdy si pořizuje své první gramofony, rychle si osvojuje základy mixování a od zkušenějších kolegů odkoukává různé parádičky, kterými rád obohacuje své sety. Málokterá země je k čerpání takových zkušeností lepší než Brazílie, s tím je ale spojená i určitá rivalita mezi DJi a nezájem ze strany publika o průměrné DJe. Toho si je Lukas od začátku vědom, a proto na sobě denně maká až do „roztrhání ušních bubínků“. Tato píle přináší hned v roce 2001 první ovoce – prestižní brazilský taneční server rraurl.com ho nominuje v kategorii Objev roku. Tímto se jeho jménu dostává širší popularity a Lukas dostává šanci zahrát si nejlepších brazilských klubech a získává rezidenturu v jednom z nejznámějších undergroundových klubů Sao Paula – klub A Loca.
Lukas nelení a věnuje se také pořádání vlastních parties ve městě Campinas a jeho okolí. Doslova legendárními se staly jeho afterparty, které rozjel vůbec jako první člověk v Sao Paulu. Je také jedním ze zakladatelů projektu FUZU-E team, pod kterým organizovaly vyhlášené party, jako např. známá Techcardia. Rok na to je Lukas opět nominován na Objev roku, v soutěži kterou pořádají noviny Folha de Sao Paulo – jedny z největších v Brazílii. Další rok ho ten stejný deník nominuje v kategorii Nejlepší techno DJ. V srpnu roku 2003 Lukas otevírá svůj vlastní klub s názvem Kraft, v rodném městě Campinas, zároveň získává rezidenturu i v dalším respektovaném brazilském klubu Lov.e Club&Loung v Sao Paulu. V zimě roku 2004 vyráží Lukas na své první evropské turné na žádost a pozvání od samotného DJe Rushe, kterému se Lukas zalíbil díky svému drsnému hudebnímu výběru, kombinovanému s precizní technikou mixu. Rushovi na svém novém objevu opravdu záleželo, proto do přípravy turné zapojil celou svou agenturu Kne’Deep. Půl roku na to je Lukas opět pozván do Evropy na turné. Tentokrát však na žádost dalšího hardtechno obra – Marca Remuse, který mu zároveň dává nabídku členství ve svém bookingu Stereo 70. V roce 2005 začíná Lukas i s vlastní produkcí a jeho tracky se objevují na takových labelech jako jsou 340m/s, 6 Feet Under, Cannibal Society, Distorted, Emetic, Hardwork Recs, Killaz, Knebbl Records, Nerven, Nitrosound recs, Subviolenz, Synopsys, Tonica a Tremors. Na mnoha skladbách se podílí i jeho kolegové Chering, Fernanda Martins, Greg NoTill, HardThor, Mahatma, Martyn Hare, Monster Mush, Murphy, Nitrosound, O.B.I. a Torsten Kanzler. Kdo sleduje line-upy prestižních evropských akcí ví, jak celý příběh pokračuje… Lukas si zahrál na nejprestižnějších evropských parties a festivalech, jako Monegros, Nature One nebo Dance Valley a nyní je na čase, aby tento Apoštol hardtechna rozpoutal pravé peklo ve společném setu s O.B.I.m na hlavním pódiu party Apokalypsa!
Linky: www.myspace.com/deejaylukas www.djlukas.com
Videa: Dj Lukas 8 hours @ Florida 135 (2009) Dj Lukas DJ Lukas @ Woodshock – 30.6.2007, Slovenia OBI I LUKAS
Ken Ishii – japonský techno bůh
Když se řekne Ken Ishii, každý poctivý fanoušek elektronické hudby si vybaví jednu z nejrespektovanějších postav světové techno scény. Tento devětatřicetiletý umělec žijící v Tokiu zásadním způsobem ovlivňuje současnou podobu techna již od první poloviny devadesátých let.
Svůj první oficiální počin představil v roce 1993 na dvojitém dvanáctipalci vydaném u belgického labelu R and S Records s poetickým názvem „Garden On The Palm“ (zahrada na dlani). Deska pokořila 1. místo žebříčku NME Techno Chart a získala množství pozitivních ohlasů po celém světě jako nejvíce inovativní a experimentální dílo v současném technu. Britskou techno chart vedl ve stejném roce i jeho další počin, „Pneuma“. Skutečně masívní slávy po celé planetě však dosáhl s vydáním svého prvního alba „Jelly Tones“, které patří k vysoce originálním a dodnes nepřekonaným dílům na elektronické scéně.
Ken Ishii se v první fázi své producentské kariéry nechal ovlivňovat především detroitskou školou, produkcí německých Kraftwerk, EBM matadory Nitzer Ebb a dalšími avantgardními umělci, oslovily jej také styly jako ambient, drum’n’bass či trance. Jak sám uvádí v rozhovoru pro Apokalypsu, zlomem nejen pro něj, ale pro celou tehdejší generaci mladých lidí v Japonsku bylo uvedení legendárního anime filmu Akira režiséra Koji Morimoto.
Píše se rok 1995 a Ken Ishii dokončuje track Extra, atmosférické a vysoce energické techno, jaké Evropa doposud nepoznala. Ken Ishii se rozhodne, že režii videoklipu nesvěří nikomu menšímu než právě režisérovi Akiry, která ho tolik okouzlila. Vzniká animovaný videoklip se strhující atmosférou post-apokalyptického Tokia, který rotuje na MTV a celý svět tak poznává japonskou techno kulturu. Z dalších vydařených klipů jmenujme například „Awakening“.
Ve stejném roce také Ken Ishii hraje na Berlínské Love Parade, kterou tehdy navštívilo přes 300 tisíc lidí a stává se nejznámějším japonským DJem a producentem, ikonou tamní techno kultury. Jaké další mety může ještě pokořit? Odpověď přináší rok 1998, kdy je Ken Ishii vyzván, aby složil oficiální znělku Olympijských her v Naganu. Ta je ve stejné chvíli vysílána v 70 zemích světa. Ken ale neusíná na vavřínech a ve svých vystoup
Golpe