Apokalypsa 33
Související
Akce
Fotky
Ostatní párty série
- Apokalypsa 43
- Apokalypsa 42
- Apokalypsa 41 - Revelation
- Apokalypsa 40 - Judgment Night
- Apokalypsa 39 - Dark Angels
- Apokalypsa 38 - 15 Years Anniversary II
- Apokalypsa 37 - 15 Years Anniversary
- Apokalypsa 36 WurmUp - ROXY
- Apokalypsa 36 WurmUp - Klaudia Gawlas
- Apokalypsa 36 - New Age
- Apokalypsa 35 - Mayan Code
- Apokalypsa 34 - After
- Apokalypsa 34 - All Star Game
- Apokalypsa - Recapitulation
- Apokalypsa 30 - Jubileum
- Apokalypsa 31- Virtual Reality
- Apokalypsa 22 - After party
- Apokalypsa 32 - 10 Years Anniversary
Sety
Report z Apokalypsy
Zhodnocení Apokalypsy The Bells
Tak po roce jsme se (většina z nás) sešli na největší techno halovce u nás na legendární Apo. Ale nebudeme si nic nalhávat, i když se pořadatelé z loňských chyb po přechodu z Boby centra na pavilon P dost poučili, už to není co bývalo. Pojďme se na to podívat blíž :)
Apokalypsa byla vždy zárukou toho nejtvrdšího hutného techna a ranní Hardtechno rozsekávky, kdy přivážela do čr jen ty vytříbené jména, jaké jsme si mohli přát a i když se v té době našli remcálkové co si stěžovali na záchody, bordel na place a fronty na baru – hudebně to byly luxusní akce. Pak ovšem zlom od 31. dílu s Vitalicem jakoby Apo onemocněla. Přechod na BVV znamenal pro mnoho clubberů zlomené srdce. První Apokalypsa v pavilonu P hudebně povedená a každý mi dá dozajista za pravdu, že snad krom Collabs 3000 kteří si tam klikali a žbluňkali zapařil dosytosti, jak na klasické tvrdé techno, tak na ranní schranz. Negativ však měla taky dost. Především v prázdných slibech organizátorů, slabé projekci, cen na barech a kolabující wc. To byla minulost, bohužel současnost starou dobrou Apokalypsu dál posunula jen do vzpomínek..
Po zveřejnění line-upu bylo jasné, že Hutných basových linek, které nenechají nohy na pokoji moc neuslyšíme. Výsměchem nám všem pak bylo časové rozvržení akce, kdy na hardtechno připadly poslední dvě hodiny :( Náš příchod se datuje k setu Pascala, který byl z celé apokalypsy nejhorší. Náladu a usměv na rtech však vykouzlilo prostředí. Tribuny, Stage, pohodlné sedačky, bary, projekce, tanečnice a lasershow byly tak jak jsem si to představoval, jak by to na technu mělo vypadat, snad jen příště ty fronty na šatnu by nemusely být. Do toho spousta známých a přátel či lidí, kteří kolem vás projdou se sklopenou hlavou a dělají, že vás nevidí – prostě sešlost se vším všudy :) Po Pascalovi nastoupil Rachmad, který nikterak nepřekvapil a spíše jen připravil půdu pro putování vesmírem s Headlinerem Jeffem Millsem – Všichni jsem měli možnost zjistit jakou produkci v současnosti hraje a tak nikdo nemůže být naštván že to nerozsekal. Set to byl velmi propracovaný a zajímavý, ale i tak Headlinera Apokalypsy si představiji trochu jinak (MADHOUSE BROTHERS) Po Millsovi však přišlo poměrně zklamání u Varely, který nezopakoval výkon z Apokalypsy 30 a nedostal nás konečně do varu a to se blížila 3 hodina ranní. Naštěstí Advent s Industrializerem předvedli jak se má hrát na Apokalypse pořádné techno !!! Vtipné pak bylo kdo nastoupil po nich – Jerry, který místo aby zvedl laťku o stupínek výš, zpomalil a i když se snažil hrát tracky jako Do you like bass?, tak jeho podání to byl čajíček. Murphy byl pro mě neznámý a osobně nikterak nepřekvapil. Naštěstí pak nastoupila ONA !!! A set večera – Fernanda Martins. Těm, kteří vydrželi, splnila sen pořádně zapařit a rozproudit krev v žilách na maximální průtok! Bohužel její hodinka utekla strašně rychle a nastopil řezník Vipper XXL a s otevřenou náručí valil hardtechno co to dalo – od něho to byl opět vysoký standart, který neomrzí. Závěrem bych to shrnul asi takto – za 399 za lístek jsem dostal vcelku dost jak „aktuální techno sound“ tak pořádný ranní HT masakr. Do toho spousta přátel a proto můj verdikt zní (pro Apo pouhých) 7/10. ……………………… (CZ/Eilonwy
Fotoreport
ZDE!
brzy na novém webu v lepším rozlišení :)
LINEUP 17:00 – 18:30 SPIRIAKOS & STEEN 18:30 – 19:30 JAY BECK 19:30 – 20:30 MISA SALACOVA 20:30 – 22:00 PASCAL KLEIMAN & VJ KYLE LYONS 22:00 – 23:30 STEVE RACHMAD 23:30 – 01:30 JEFF MILLS 01:30 – 03:00 CRISTIAN VARELA 03:00 – 04:00 THE ADVENT & INDUSTRYALIZER LIVE 04:00 – 05:00 JERRY 05:00 – 06:00 MURPHY 06:00 – 07:00 FERNANDA MARTINS 07:00 – 08:00 VIPER XXL
33. Apokalypsa je za dveřmi – praktické informace jsou tu!
Nákres uspořádání pavilonu P **PLÁN AKCE
BVV – PAVILON P - Adresa: Výstaviště 1, 647 00, Brno
- Vstupní brány:
- pro vstup do areálu BVV využijte bránu č.7
- pro vjezd do areálu BVV využijte bránu č. 9
- Parkoviště:
- po vjezdu bránou č.9 budete navigováni na parkoviště
- VIP parkoviště:
- po vjezdu bránou č.9 budete navigováni na parkoviště VIP. Držitelé VIP vstupenek mají parkovné zdarma
- Hlavní vstup do pavilonu P
- majitelé vstupenek z předprodeje a návštěvníci kupující si vstupenky na místě, využijí hlavní vchod do pavilonu P (přímo u parkoviště pro návštěvníky), který bude rozdělen na tři koridory, a to 2 pro předprodeje a 1 pro nákup vstupenek na místě. Součástí vstupního foayer jsou šatny, kam si můžete odložit. Vstupenky na místě se budou prodávat po celou dobu konání akce, tedy od 17:00 do 8:00
-VIP / Guest vstup do pavilonu P
- majitelé VIP vstupenek a akreditovaní partneři využijí VIP a GUEST vstup z boku pavilonu, přímo u VIP parkoviště. U tohoto vchodu jsou také připravené šatny, které mají VIP návštěvníci zdarma
-Heineken vchod do pavilonu P
- majitelé akreditací od hlavního generálního partnera Heineken mají vchod z boku pavilonu, přímo u VIP parkoviště. Vchod Heineken se nachází hned vedle VIP vchodu. Upozorňujeme, že Heineken hosté nemají zdarma šatny, parkoviště a ani občerstvení. Dále informujeme, že gumové, zelené náramky Heineken nemají žádnou funkci a neplatí jako vstupní strip (páska)
Všichni návštěvníci mají bez rozdílu možnost navštěvovat celkem 4 tribuny, které tvoří část taneční arény Apokalypsy. Tribuny můžete využít jak ke stání, tak sezení.
DOPRAVA
-Autobusem
- využijte autobusové linky 44, 84, 405, 406 a vystupujte na zastávce Riviera
-Autem
- jeďte směr pisárecký tunel, před vjezdem do tunelu sjeďte na bránu č. 9
HLAVNÍ PODIUM
VSTUPENKY
- už samotné předprodeje dávají jasné znamení, že akce Apokalypsa The Bells bude vydařená a je o ni velký zájem. Jelikož pavilon P je pro vysokou návštěvnost připraven, bude na akci dostatečný počet vstupenek pro všechny, kteří si chtějí zakoupit lístek na místě, a to za cenu 800,–
Majitelé vstupenek mohou využít toalety v hlavní hale, nebo ve foayer, kde jsou umístěny také velkokapacitní šatny.
VIP VSTUPENKY
- zakoupené VIP vstupenky budou na VIP vchodu vyměněny za VIP strip, který vás opravňuje:
- využívat VIP zónu v levé části pódia
- vstup za gumovou stěnu (regulovaný počet)
- využívat VIP bar s občerstvením zdarma
- využívat VIP zónu s balkóny
- využívat VIP toalety ve 2. patře VIP zóny s balkóny
- využívat VIP šatnu u VIP vchodu
- VIP nesmí opakovaně opouštět pavilon P (tedy opouštět místo konání)
- z VIP zóny v levé části pódia je zákaz vynášení pití a občerstvení
PRAKTICKÉ Hlavní scénu akce Apokalypsa The Bells budou tvořit projekční LED plochy přesahující 150 m2. O ozvučení se postará renomovaný systém L’acoustic, a to včetně dozvuků pro tribuny a další místa tak, aby každý návštěvník měl 100% požitek z hudebních výkonů. Ozvučení bude zavěšené a výkonově o 1/3 silnější než na minulé Apokalypse. Součástí scény bude samozřejmě laserový a světelný park, atmosféru jistě také umocní performance show v kostýmech – Grupo Caliente. Samotnou “virtuální” show koncepce – Universe, Ghost, Hell, Magic, bude vytvářet více než 12 VJů, včetně amerického korunního prince – Kyla Lyonse. Samotný zvon edice The Bells bude přímo nad hlavním pódiem – a bude mít také svojí funkci…
OBČERSTVENÍ & POSEZENÍ Součástí Apokalypsy nebudou jen vysoce zásobeny bary s pitím alko/nealko a mix nápoji. Další stanoviště, které budou jak uvnitř pavilonu P, tak venku (za pravou stranou pódia), vám nabídnou jídlo a pochoutky všechno druhu. Rozhodně doporučujeme navštívit stánek SUBWAY. Na Apokalypse si také můžete oddechnout v pohodlných sedačkách, s pivem či jiným nápojem můžete posedět na lavicových setech, pro “kuřáky” tu budou také pohodlné chill-vaky. Velkou kapacitu na sezení a výborný rozhled na celou akci nabízí celkem 4 vysoké tribuny. Celkový počet pro sezení přesahuje 3000 míst.
BONUS HEINEKEN Jedno překvapení vám můžeme již prozradit nyní. Náš hlavní partner Heineken vás pozve na drink! A jak to funguje? Hosteska si vás vyhledá a daruje vám speciální Heineken “peníze”, za které můžete “prokalit” párty. Koukejte všude, kde bude nápis Heineken!
Podmínky pořadatele
Bez povolení pořadatele je přísný zákaz instalovat a distribuovat reklamní tiskoviny a předměty. Na akci Apokalypsa je zakázáno donášet vlastní nápoje, drogy, zbraně a jiné nebezpečné předměty. Přísně zakázán je prodej vstupenek v okolí akce mimo oficiální pokladnu. Platné vstupenky zakoupíte pouze na pokladně pavilonu P. Návštěvník s běžnou a VIP vstupenkou nemá možnost opakované odcházet z pavilonu P. V případě opuštění pavilonu ztrácíte možnost se bezplatně vrátit zpět.
Sepsali jsme základní praktické informace k Apokalypse The Bells – ale čekejte více. I my musíme mít překvapení…
Apokalypsa The Bells startuje 19.11. v 17:00
Official After party Apokalypsa 33
Tam kde se rozednívá my zhasínáme světla###
Jakmile Apokalypsa začne utichat a chystat se ke spánku, brněnský klub Favál se 20. 11. 2010 ráno začne probouzet k životu. Do tajuplného rána vás natotata probudí maďarský hardtechno řezník, který již v česku vystoupil jako hlavní hvězda akce HardTechno provincie 2. Těšte se na DJe aToma! Dále vystoupí jeden z mladých českých velikánů DJ Nois. Dalším brněnským DJem je Phil Albedo a v neposlední řadě se představí i DJ Skais .
Takže pro všechny co budou mít chuť ještě pařit, budou nabuzení nebo se jím prostě nebude chtít jít domů, bude připravená oficiální after party v clubu Favál v Brně. Je to necelých 500m od pavilonu P, takže orientačního smyslu nebude ani tolik třeba. Začínáme v 7 ráno a končíme ve 12 v poledne. Rozhodli jsme se šetřit vaše kapsy a vstup nasadili pouhých 50 Kč jako za starých časů. Navíc klub má velmi lidové ceny, takže mejdan může pokračovat vesele dál!
aTom: www.myspace.com/deejayatom
Narodil se v roce 1987, blízko slovenských hranic – v městečku Ostrihom. K Dj-ingu poprvé „přičichnul“ už jako 12 letý, když hrával hlavně na různých školních a domácích akcích. V tomto období mu byli nejblíže styly dance a house, které o 4–5 let později vyměnil za techno. S tímto stylem se rozběhla jeho kariéra. Měl možnost představit se na různých větších i menších klubovkách s větším, či menším úspěchem. Na konec přišel na to, že techno není jeho konečná zastávka v jeho hudebním rozvoji. Největší zvrat v tomto směru způsobil z internetu stáhnutý set od známé dvojice Pet Duo, který mu běžel ve winampu celé dny dokola a přitom sníval o tom, kdy a kde by si mohl svoje „miláčky“ konečně poslechnout na živo. Tento sen se mu nakonec splnil a od té chvíle si už byl 100%-ně jistý, že právě hardtechno je ten styl, který se mu líbí nejvíc a kterému by se chtěl naplno věnovat. Na jaře roku 2005 se přihlásil do Dj-ské soutěže s názvem Radio-A & Showtechnic Hungary, kde se představil se svým hardtechno setem. Myslel si, že nemá příliš šanci uspět. Ale mýlil se! Přišel e-mail, že se nachází v první desítce, což znamenalo, že se bude moci představit ve finále této soutěže – na živo v krátkém setu. Porotci soutěže zastupovali více stylů elektronické hudby. I přes tento faktor se mu podařilo vyhrát, což mu dodalo do budoucna velké sebevědomí na další práci a zdokonalování se. Od listopadu 2005 dostával mnoho pozvánek na vystoupení. Mezi nimi bylo i hraní na největších maďarských hardtechno party – NGoHT. V tomto období začal svojí pozornost přesouvat více na produkci. Jeho tracky byli vydané na internetových vydavatelstvích jako Anathema Records, Illegalrecords, Technomania Rec., Technoart Rec. a nakonec i londýnské vydavatelství iFactor Recordings. V roce 2009 se dopracoval k dalšímu bodu, když spolu s DJ-jem Tilthammerom založili label Overweight Recordings. Musíme uznat, že tento mladík je velmi talentovaný a jsme velice rádi, že vystoupí v České Republice právě na after Apokalypsa.
Aby jsme si přiblížili, čeho je vlastně Dj aTom schopen, dáváme vám zde sety ke stažení. www.myspace.com/deejayatom
Sety: atom-club-k2-theatre-of-mind atom-live-at-club-k2-hungarian-massacre
Nois: www.idj.cz/nois/
Skais: www.idj.cz/skais
Phil Albedo: www.idj.cz/phal
DJ Murphy: Brazilci mají rytmus v krvi!
Apokalypsa The Bells přivítá na Brněnském výstavišti kromě dalších hvězd také hosta až z brazilského Sao Paula – energického ďábla za gramofony, kterým je DJ Murphy. Tento exhibicionista proslul svou show, během které například promění gramofon v kytaru nebo předvádí excelentní mixy zády k DJskému pultu. Poznejte z rozhovoru, s kým budete mít tu čest.
Ahoj Murphy, jak se daří a co právě děláš?
Ahoj, daří se skvěle, díky! Právě teď mi nejvíc času zabírá producentská práce ve studiu. Trávím v něm teď tolik času, že beru každé hraní jako vítanou změnu. Zatím ale nemůžu prozradit nic víc, než že to bude opravdu pecka! Sledujte můj MySpace :-).
Jsi už mnoho let profesionálním DJem, jak to vše u tebe začalo?
Haha, tak to už bude pomalu problém si vzpomenout! Myslím, že to bylo hned na začátku devadesátých let, to u nás začínal frčet acid house. Zároveň jsem vyrůstal na hip-hopu. Vím, že někde byly tyhle scény dost oddělené, ale já to bral jako jedno. Vinylové desky a na nich beat, jednou rychlejší, jednou pomalejší. Právě to “sahání na rytmus” mi asi učarovalo nejvíc.
Apokalypsu berou lidé v Česku jako svátek techno music. Proč sis vybral právě techno?
Říká se, že Brazilci mají rytmus v krvi a myslím, že je na tom hodně pravdy. V mém případě byl od house už jen malý krůček k technu. Tento styl přesně vyjadřuje, jak to cítím: Musí to být divoké a musí v tom být energie, prostě pořádná porce šťávy. Tak to mám rád, proč tomu tak je, po tom nepátrám. Asi že jsem z Brazílie? ;-).
V Česku jsi už hrál, lidé tě znají z Apokalypsy ještě s Christianem Fischerem. Plánujete ještě další spolupráci?
Éra mé spolupráce s Christianem a naše duo Deckmonsters už jsou minulostí. Užili jsme si pěkných pár mejdanů a vyřádili se dosyta – tam samozřejmě patří i event Apokalypsa, který si ještě teď pořád matně vybavuju, i když už je to pár let. Oba jsme postupem času přišli na to, že chceme každý směřovat jinam a rozhodně jsme dál kamarádi. Já osobně mám rád změnu, takže i tohle jsem přivítal.
Pak se nemůžu nezeptat, co od tebe můžeme čekat ve tvém sólovém setu?
Nadupaný beat a pořádně energické a funky basy. Tohle se u mě nikdy nezmění. Myslím, že vím, jak to u vás máte rádi!**
Jsi znám tím, že svá vystoupení měníš v šílenou show, kde bereš inspiraci pro své vyhlášené kreace?
Haha, vidím, že tohle jde pořád se mnou. Když jsem v polovině devadesátých let hrával hip-hop, patřily podobné finty k základní výbavě DJs. Držet beat a mixovat pecky je jen polovina umění, jak udržet publikum ve varu. Lidi dostává, když DJ nemá žádný respekt z techniky před sebou a předvádí ty nejšílenější kousky, aby pobavil. Vzájemně jsme se hecovali, kdo vymyslí větší kravinu a už mi to asi zůstalo. Když vidím, že je atmosféra, neudržím se!
Chris Liebing o Tobě jednou prohlásil, že bys mohl učit většinu DJs hrát…
Ano, Chris je veselá kopa, nevím co víc bych k tomu mohl dodat!
A jak se s odstupem času díváš na všechna ta klání, ve kterých jsi zvítězil nebo se dobře umístil, pomohly ti v kariéře?
Jsem jednoduše vděčný. Zároveň to beru jako závazek, nezklamat příště, být ještě lepší. Před pěti lety mě zvolili nejlepším DJem Brazílie – tohle jsem tehdy bral s rezervou a i teď si říkám, že štěstí v podobných soutěžích hraje dost velkou roli. Naše země má plno dalších výborných reprezentantů. A já si vážím všech lidí, které dokážu pobavit.
Díky za rozhovor!
Já taktéž děkuji, těšte se!
Christian Fischer & DJ Murphy – Miss You (at NatureOne 2006)
INDUSTRIALYZER: Čekejte nečekané!
Ricardo Rodrigez alias Industrialyzer je jméno, které se za poslední roky stalo synonymem pro zábavné, nadčasové a energické techno, a v kombinaci s The Adventem tvoří prakticky nejžádanější techno duet na světě. Vyzpovídali jsme ho zrovna když byl na svém premiérovém turné v Austrálii a bavili jsme se jak o jeho začátcích, tak o Adventovi, heavy metalu, workoholismu i svérázných komunikačních schopnostech…
Ahoj Ricardo, právě jsi na turné v Austrálii, jak si užíváš místní atmosféru?
Zdravím, Austrálie je úžasný světadíl a zažívám tu samé krásné chvíle! Místní techno scéna je velmi malá a undergroundová, ale starají se o ní samí dobří lidé, takže věřím, že se časem zase rozroste.
Když jsem se ptal Adventa, v rozhovoru pro Apokalypsu, jak bude vypadat vaše společné vystoupení, zmínil i pojem „čisté štěstí“, které bude všude kolem vás. Jak přesně si to mám vyložit?
Haha… budeme usměvavý a budeme se snažit rozdávat štěstí všem návštěvníkům Apokalypsy! Nečekejte ale žádnou nasládlou hudbičku… my jsme šťastní, když můžeme publikum pěkně podrtit!!!
Jak jste se vlastně s Adventem dali dohromady, jakožto projekt Advent & Industrialyzer live?
Udělali jsme dohromady pár desek a řekli si, že by bylo fajn, předvést se dohromady i na živo na parties… tak jsme do toho šli! Troufám si říct, že ani jeden z nás toho nelituje.
Jak bys charakterizoval Cisca (pozn. The Advent) několika slovy?
Techno Kmotr!
V mládí jsi prý pilně cvičil na kytaru a hrál jsi v heavy metalové skupině… pokládáš se za dobrého kytaristu?
Jo, řekl bych, že jsem byl celkem slušnej kytarista, ale dá se říct, že můj um už celkem zrezavěl… rád bych dál cvičil a zdokonaloval se, ale jsem hodně zaneprázdněný člověk a prostě na to nemám čas.
Jak jsi se potom dostal k technu?
Bylo to v mých 17 letech… začal jsem kašlat na zkoušky s kapelou a víc mě bralo chození do techno klubů a večírkování
Původem jsi z Portugalska, potom jsi nějakou dobu žil v Holandsku a teď bydlíš v Barceloně.. proč ten přesun?
Hlavním důvodem bylo počasí. Žil jsem v Holandsku 10 let, je to skvělá země, ale na mě je tam až příliš chladno. Dalším důležitým aspektem je pro mě jídlo… a holandská kuchyně není nic, co by stálo za řeč. Navíc, kdo někdy zažil léto v Barceloně, určitě pochopí, proč bydlím právě tady!
Jak odpočíváš po cestovním víkendu a které činnosti nemáš rád?
Moc volného času nemám, protože jsem workholik… ale když si občas opravdu potřebuju odpočnout, pustím si nějaký film. No a co opravdu nemám rád, je administrativa kolem labelu, promotion, atd. Nejradši bych se věnoval jen hudbě!
Zkus si představit následující situaci: V šatně pro DJe na Apokalypse sedíš jen ty a Jeff Mills a chtěl bys nějak začít konverzaci… co prvního bys řekl?
WAZZAAAAAAAAAA :) lol
Co můžeme od Industrialyzera a Adventa na Apokalypse očekávat?
Čekejte nečekané, přijďte a společně si to užijme!
"Videopozvánka Industrialyzer & Apokalypsa The Bells ":http://www.youtube.com/watch?…
Rozhovor s Míšou Salačovou
Je pošmourné odpoledne a já sedím s diktafonem naproti Míši Salačové, která se před půl rokem stala maminkou. O jejím mateřství však už bylo v médiích napsáno dost, proto jsme si povídali o jejích začátcích, kiksech, DJské krizy, o konci jejího hardtechno zaměření, ale i o exotech české taneční scény a současné podobě pořadu Frisbee.
Ahoj Míšo, jak jsi se posledních pár dnů vyspala? Dá se říct, že vůbec… v podstatě od porodu (pozn. před 6 měsíci) jsem nespala v kuse déle jak 4 hodiny, ale už jsem si na to nějak navykla. Příroda to prostě zařídila tak, že matka si navykne režimu dítěte a je schopna nějak fungovat. V noci vstávám průměrně tak 7×. a musím říct, že se mi hodí noční trénink z dob, kdy jsem hrávala.
Probírají DJky mezi sebou téma dětí? Jo! Zrovna na tohle téma jsem se bavila s Gayle San, která mi celkem rezolutně řekla, že hraní natolik miluje, že neví, jak by s ním dokázala skloubit mateřství, a proto vždycky radši bude volit práci Djky.
Rád bych trochu zabrousil do tvých začátků a to jak v modelingu, tak v Djingu… přijde mi, že jsi vždycky tyto dva světy ostře oddělovala a modeling jsi brala jako takovou nutnost z titulu Miss a Djing jako seberealizaci, která tě skutečně baví. Máš pravdu, tyhle dva světy jsem nikdy nechtěla dávat dohromady. Do modelingu jsem nikdy nedávala svoje úsilí, energii, nic… neviděla jsem v tom nic, co by mě do budoucna naplňovalo, navíc svět modelingu je plný přetvářky. Samotný modeling mě ale bavil a brala jsem ho jako pěkný přivydělání peněz. Naopak v tom Djingu jsem se našla mnohem víc než ve světě modelingu. Kolikrát jsem se ale dostala do úplných extrémů, když jsem třeba jeden večer předváděla strašně drahý šaty a po přehlídce jsem hrála v naprosto undergroundovým klubu… v klubu mi ale vždycky bylo příjemněji.
A co rivalita v Djingu? Já jsem asi nějakou rivalitu ve světě Djingu nezažila… s DJema jsem vždycky vycházela dobře, ať to byli kluci nebo holky. Asi nemůžu říct, že bych si s někým nerozuměla – to jak u nás tak v zahraničí a dodnes mám mezi nimi spoustu dobrých kamarádů. Třeba v začátcích jsem byla hrozně ráda, že jsem se seznámila s Djem Loutkou a Trávou a věděla jsem, že mě berou. S E-lite jsme třeba fotili pro Xmag a chodili pak na kafe. Nemůžu říct, že bychom si přímo navzájem přály hraní, ale celkově se mi vztahy mezi kolegy na této scéně líbily mnohem víc než právě ve světě modelingu.
Myslíš, že ti v kariéře pomohl i tvůj vzhled? Hmm… je to takový 50 na 50. V něčem mi hodně pomohl, v něčem zase hodně uškodil. Hlavně v začátcích jsem byla přísněji hodnocená a pod drobnohledem některých lidí zaujatých taneční scénou… viz. Daho. Ten mě zezačátku nemohl doslova vystát, ale všechno jsme si časem vyříkali a následně i navázali spolupráci v rámci pořadu Frisbee. Nebo třeba DJ Home, který tvrdil, že pokud já se naučím hrát, tak sní svůj klobouk. Zpětně jsme se tomu ale oba dobře zasmáli. Začátky ale nebyly nic moc a vím, že chyba byla na mé straně.
Jak se na tvé začátky, jak v modelingu, tak v Djingu, dívá rodina? Tak začátky modelingu u mě probíhaly už někdy v 16–17 letech a v té době jsem studovala střední školu, takže můj táta se na to nedíval moc nadšeně, protože měl o mé budoucí kariéře jiný představy – konkrétně chtěl, abych šla na medicínu. Potom už to ale bral, když viděl, že zvládám studovat jinou vysokou školu. A co se týká hraní, tak já začala hrát a brala jsem to jen jako takový koníček, kterej sice časem přerostl v něco jiného, ale i moje rodina to brala jen jako moji zábavu. A když viděli, že školu dávám, tak už se dál nějak nezajímali. Rodiče dokonce chodí na Apokalypsu a moji prarodiče mi loni hrozně vynadali, že jsem je nepozvala na Hradhouse! To bylo vlastně moje poslední hraní před pauzou.
Jednou z tvých hlavních aktivit je taky tvorba PR a žurnalistika… jak tě chytl tento obor? Mě psaní bavilo už od základky a když jsem se pak po gymplu rozhodovala co dál, tak jsem si říkala, že musím využít něčeho, co mi jde, což bylo psaní a jazyky, tak jsem šla studovat žurnalistiku. I když jsem hnedka od začátku neměla konkrétní představu o tom, jak bych to v budoucnu využila…
Pohybuješ se jak v zákulisí, tak v mediálním světě taneční scény… dá se hodně lidí označit jako „vtěrky“? No jéje! Mám jmenovat, hehe? Ne, tak samozřejmě jsou tady takový DJové, a oba dva (…smích…), chtějí, aby se o nich mluvilo, aby byli vidět a dělají pro to všechno možný a jsou schopný si třeba i platit za to, aby si zahráli.
Ty jsi dlouhou dobu moderovala Frisbee na Óčku, ze kterého teď odešel i Béla En… jak to vidíš s budoucností tohoto pořadu? Máš v plánu se vrátit? Tak Frisbee je v tuto chvíli čtrnáctideník a moje místo nahradil kluk, kterej ten pořad pojal úplně jinak, než jsme ho dělali my a… z mýho pohledu je to hrozný, protože to nemá s taneční scénou vůbec nic společnýho – nelíbí se mi výběr hostů, klipů ani celá náplň pořadu. Zezačátku jsme třeba byli s vedením Óčka domluvení, že mu budu s pořadem pomáhat a směřovat ho, ale Reago se mi ani neozval, čímž mi dal najevo, že si to chce dělat po svým a v současné době je z toho pořad ve stylu Davida Guetty a podobnýho mainstreamu. Tím se díly Reaga staly sledovanější než třeba ty Bélovy, a proto TV Óčko rozhodlo tak jak rozhodlo. Já se ale na takové koncepci už podílet nechci.
Nedávno jsem doma na CD našel tvůj starý elektromix, v té době jsem vlastně dvé jméno slyšel ve spojení s djingem poprvé. Následně přišel skok o několik desítek BPM výš a začala jsi hrát hardtechno. Opravdu tě v té době nejvíce bavilo hardtechno nebo to byla trochu vypočítavost v tom smyslu, že jsi věděla, že tím budeš originální a opravdu jsi díky tomu získala mnoho hraní a vstup do Kne’Deep? Mě hardtechno fakt bavilo! Já z elektra přecházela přes techno až k hardtechnu a ono to bylo ovlivněný i Apokalypsou, protože v době jsme začali vozit i hodně hardtechnových Djů. My to třeba s Dalinem poslouchali i doma nebo v autě… vždycky, když jsme někam jeli, tak nám v autě tepalo něco příšerně rychlýho a fakt nás to bavilo! Postupem času, když jsem v zahraničí hrála hardtechno v kuse 3 roky, jsem se ale zase našla v tom nižším BPM. Pořád mám ale radši techno na 140 – 145 BPM.
Takže teď když ti napíše nějaký promotér, že tě slyšet v hardtechno setu…? Tak já jsem v Kne’Deepu pořád zapsaná jako hardtechno Djka a bookujou mě na hardtechno akce a i když jsem s sebou vždycky vezla i pomalejší techno desky, tak to těm lidem prostě nešlo naservírovat, protože chtěli slyšet fakt řežbu (např. akce v Maďarsku). Právě loňský rok pro mě byl strašně zajímavý, protože mně se to hraní začalo postupně znechucovat… přestalo mě bavit hrát hardtechno na zahraničních akcích, ale musela jsem je hrát, protože mě bookovali na hardtechno akce. A to byl ten bod, kdy jsem si řekla: „Tak a teď bych si měla dát pauzu, než se mi to hraní celkově zprotiví“, protože těch parties, kde jsem mohla hrát to, co se mi líbilo, bylo málo. Jednou jsem se vracela ve 4 hodiny ráno z hraní a přemýšlela jsem jak už se těším na dobu, kdy budu sedět doma a hrát si s dítětem na písku. Tak jsem se rozhodla, že bude lepší dát si pauzu a přijít pak s tím, co mě baví a buď to lidi budou brát nebo ne.
A jak tedy vidíš svůj malý comeback na podzim na Apokalypse? Těším se, protože vím, co mě baví, co budu hrát a bude to určitě techno!
A co se týká dalšího fungování v Kne’Deepu? Jo, tak tam jsme domluvení, že od novýho roku budu hrát 1× do měsíce, co by techno Djka. Ono, když jsem hrávala hardtechno, tak jsem je většinou hrála z vinylů, který jsem si ani moc neobnovovala, protože z nové hudby jsem si kupovala jen techno, takže jakožto hardtechno Djka jsem byla dost neaktuální.
Trénuješ teď doma? Jasně, já hrála ještě i týden před porodem. Ale myslím, že malýmu to nijak nevadilo, když jsem to neměla daný do sluchátek moc nahlas. Celkově myslím, že Oliver má rád hudbu, i když žánrově se zatím pohybujem někde mezi Uhlířem se Svěrákem a písničkami z pohádek.
Když jsme u malýho Olivera… tak představ si, že za tebou za 15 let přijde a oznámí, že o víkendu se chystá na nějakou halovou techno party. Jaká bude tvá první reakce? Tak půjdu s ním, ne? Asi bych mu tam nezakázala jít, protože kdyby tam chtěl, tak by stejně šel. Ale určitě se ho budeme snažit vychovávat tak, aby byl schopný odolat všem nástrahám a pastím, na které může narazit. Kdoví, co ho vůbec bude bavit a jak na mě bude za těch 15 let koukat, až mu řeknu, že jsem byla Djka, co hrála nějaký techno, což on možná bude vnímat stejně, jako my teď vnímáme dechovku.
A jak probíhala tvá první akce? To byla Apokalypsa s Oliverem Ho! S partou lidí jsme se od 4 hodin odpoledne líčili tady někde v Brně na bytě a o půl 6 už jsem ve svých červených zvonáčích stála před Boby, abych si koupila lístek a samozřejmě jsem z celé akce byla úplně vyřízená! Strašně se mi tam líbilo…
To ti byl kolik? Nó… 19
Takže čerstvě korunovaná Miss ČR šla v červených zvonech na Apokalypsu? …hm (…smích…) A to jsem třeba vůbec netušila, že můj budoucí manžel tam stáčí do balónků rajský plyn za 30 Kč! Samozřejmě jsem si jeden koupila a šla jsem tancovat přímo na tzv. kostku (pozn. specifický vyvýšený a legendární stupínek v Boby centru) a myslela jsem, že to se mnou sekne.
Je nějaký kiks ve tvé kariéře, kterého lituješ? Že bych něčeho litovala, tak to ne… co se stalo, to se stalo a aspoň mě to nějak ponaučilo… Za kiks by se ale určitě dalo označit to, že jsem brala hraní a přitom jsem ještě hrát neuměla… to bylo v mých začátcích.
Rozhovor připravil Nois
Apokalypsa kostýmy a rozpis témat The Bells
Je tu posledních 20 dnů, než vypukne další, již 33. díl Apokalypsy, tentokrát nazvaný The Bells. A co že se bude odehrávat pod božím zvonem? 4 dějství, která jsou** Universe, Ghost, Hell a Magic.** Pod centrální dekorací se vystřídá celkem 8 zahraničních Dj’s a live actů, kteří budou doprovázení gogo performance ze Slovenska,** Grupo Caliente.** Ke každému dějství jsou nachystány kostýmy, které přikládáme níže. A zde už samotný rozpis dějství
Pascal Kleiman – Magic Steve Rachmad – Magic Cristian Varela – Universe Jeff Mills – Universe The Advent & Industrialyzer live – Ghost Dj Murphy – Ghost Viper XXL – Hell Fernanda Martins – Hell
Trailer : " ZDE":http://www.youtube.com/watch?…
Boží zvon Apokalypsy – fotky z výroby
Jak pořadatelé informovali již začátkem června, Apokalypsa dostane svůj zvon – který vždy “odzvoní” danou kapitolu – Universe, Ghost, Hell, Magic. Přinášíme Vám exkluzivní fotografie přímo z výroby. Na zvonu se pracovalo více než 90 dnů. Fotky jsou řazeny chronologicky – Apokalypsa The Bells se blíží…
.<> .<> .<> .<> .<>
Pascal Kleiman: Mé nohy jsou mé ruce
Apokalypsa přivítá poprvé v Česku fenomén mezi světovými DJs: Pascala Kleimana, který se narodil bezruký a hraje psychedelické techno nohama. Tento francouzský umělec vystoupí ve společné show s americkým VJem Kyle Lyons, čekejte hodně nevšední a vpravdě multimediální zážitek.
Ahoj Pascale, vybavuješ si, kdy jsi lidi na akci nejvíc překvapil?
Asi když jsem si jednou během hraní zapálil cigaretu. Lidem spadly nevěřícně čelisti, hehe :-).
Je nějaký DJ nebo umělec, se kterým by sis rád zahrál na jedné stage?
Myslím, že předávat si dav s Carlem Coxem by mohl být docela v pohodě zážitek.
Když hraješ poprvé na místě, kde jsi ještě nikdy předtím nebyl, co je tvým cílem a jaká je první věc, na kterou se soustředíš?
Mým cílem je v každém případě to, aby si lidé užili mou hudbu a celou show a na co se zaměřuji na začátku? Jde mi o to, „zapnout“ taneční floor, dodat lidem energii, aby zaplnili svým tancem prostor a všichni proudili jako jeden.
Potřebuješ ke svému vystoupení nějaké speciální technické podmínky? Myslím např. přesnou výšku přehrávačů a mixážního pultu atd.
Co se týče vybavení, potřebuji prostě nějaké přehrávače, mixák a odposlech. Když jsou gramofony Technics a playery CDJ, je to perfektní. Pokud jde o výšku, potřebuji robustní sedačku vysokou zhruba stejně jako stůl pod přehrávači. Během vystoupení totiž používám své nohy k ovládání knobů na mixážním pultu a samozřejmě k vyměňování cédéček a vinylů.
Co bylo pro Tebe nejtěžší na cestě stát se DJem?
V mé cestě ke kariéře profesionálního DJe byly pro mě nejtěžší okamžiky tehdy, když došlo na přesvědčování promotérů, že moje show je daleko víc než jen bizardní, bláznivá nebo levně šokující. Že je to pro mě jediný způsob jak se mohu vyjádřit a je to totálně jednoduchá a přirozená věc. Mé nohy jsou mé ruce.
Kupuješ nové tracky na internetových e-shopech? Pokud ano, můžeš doporučit servery, které považuješ za dobré?
Právě teď tvoří můj největší zdroj nových skladeb a zvuků servery jako SoundCloud, BeatPort, iTunes a Juno Download. Jestli budete mít šanci, poslechněte si i hudbu na mé značce Incense Records :-).
Pocházíš z Francie, takže se nesmím opomenout zeptat na Tvé oblíbené jídlo a pití!
Ó, to není nic speciálního, prostě dobrý steak , hranolky Svobody („freedom fries (lol)“) a cola!
A otázka nakonec: čím musí být party people vybaveni, aby si užili vaši show na Apokalypse?
Vemte si otevřenou mysl, touhu tancovat a bavit se. A nezapomeňte pozitivní vibrace a taneční obuv!
Videopozvanka Video (včetně zapálení cigarety)
INTERVIEW FERNANDA MARTINS
Fernanda Martins: Přiložím vám pod kotlem! Tvrdí nekompromisní kráska, které v žilách koluje temperamentní brazilská krev! O tom, jak se těší na Apokalypsu a co si pro nás chystá, se rozpovídala v následujícím rozhovoru. Řeč přišla také na DJe Lukase, jejího přítele. Chcete vědět, čím ji na první pohled okouzlil? Čtěte dál…
Ahoj Fernando, jakým tempem nás máš v plánu na Apokalypse rozparádit?
Ve svých hardtechno setech se pohybuju někde v rozmezí 155 – 157 BPM, vždy ale záleží na tom, kdo hraje přede mnou a kdo po mně. Taky se snažím co nejvíc porozumět danému publiku, takže dle potřeby přidám nebo uberu pod kotlem :) Na Apokalypse mám každopádně v plánu pořádně přiložit!
Čím jsi chtěla být, jako malá holka?
Nejdřív jsem chtěla být doktorkou, po vzoru svých rodičů, později mě ale začala víc a víc bavit hudba a tak jsem začala přemýšlet o kariéře zpěvačky – v tom mě zase ovlivnil můj strýc, který měl kapelu. Nakonec se hudbě věnuji naplno jako DJka.
Jak jste se poznali s tvým přítelem, Djem Lukasem?
Hrál v jednom klubu, nedaleko města, kde jsem vyrůstala… a jeden kamarád nás seznámil. Lukas se mi hned od začátku moc líbil… hlavně jeho sexy tetování, hehe. Okouzlilo mě taky jeho charisma a laskavost. Byla to láska na první pohled, ale přiznala jsem mu to, až po několika měsících, kdy jsme spolu začali bydlet.
Takže až když jste se oba přestěhovali do Barcelony?
Přesně tak, až v Evropě, konkrétně v Barceloně, kde nyní oba studujeme audio engineering.
Jak si představuješ Apokalypsu?
Nic si nepředstavuju… vím, že Apokalypsa je skvělá technoparty a už se nemůžu dočkat, až budu její součástí!
Jeff Mills: Mou inspirací je Vesmír
Americký DJ a producent, který od poloviny 80. let určuje vývoj techno music po celém světě. Jeho legendární skladba The Bells je už třináct let hymnou partypeople, kteří jsou věrní stylu techno. V krátkém rozhovoru Jeff odhaluje pozadí jejího vzniku.
Ahoj Jeffe, v jaké náladě většinou skládáš své tracky?
Nedá se říct, že k tomu potřebuji nějakou speciální náladu. Většinou produkuji během noci, protože se mohu více soustředit a nic mě neruší. Mé rozpoložení se v takových chvílích dá označit jako normální.
Ptám se proto, že většina tvých skladeb zní dost temně a těžce…
Těžce znějí proto, že my všichni teď žijeme v těžkých časech. Domnívám se, že má hudba odráží to, co vidím, slyším a prožívám. Pro mě je to docela zajímavé, protože je to prakticky v protikladu k většině techno hudby, která se nyní vydává. Nechci tvrdit, že to, co vytvářím je klubová muzika, spíš je to muzika, která může být hrána v klubech.
Cítíš se být stále ovlivněn městem Detroit?
Ne, to už si nemyslím. Mentalitu Detroitu už v hudbě, kterou nyní skládám, necítím. Většina inspirace pro mou tvorbu ke mně nyní přichází z vnějšího světa, z jiných planet a částí Vesmíru.
Je zde stále něco, co tě i po letech produkování a hraní dokáže překvapit? Anebo už cítíš určitý stereotyp?
Lidé, to je to, co mě nejvíce překvapuje, ze všech hledisek. Vypadá to, že se dokážou přizpůsobit vlastně úplně všemu.
Dokážeš si i po třinácti letech vzpomenout, na co jsi myslel, když jsi tvořil skladbu The Bells?
Hmm, ne úplně přesně. Zhruba si pamatuju, že jsem tehdy tvořil a nahrával pozdě odpoledne, řekněme okolo šesté až sedmé. Bylo to v létě, protože jsem měl otevřené okno. Když tvořím, na jedno „posezení“ nahraju většinou osm až deset tracků. A skladba „The Bells“ byla jedním z těch, které jsem tehdy v letním podvečeru vytvořil.
A proč si myslíš, že jsou všichni z tohoto tracku tak „odvaření“?
Myslím, že to je především kvůli vzpomínkám, které se váží k jejich dřívějšímu poslechu této skladby. Je to hymna či alarm, který dává každému najevo, že jsme naživu a při vědomí.
Jsi věřící?
To záleží na okolnostech a významu slova věřit.
A ještě poslední otázka, kde tě mohou fanoušci nalézt online?
Doporučuji navštívit stránky www.axisrecords.com.
Děkuji za rozhovor!
Také děkuji.
Video Jeff Mills – The bells live at sonar Jeff Mills at Tomorrowland 29.07.2007 Jeff Mills at Tomorrowland 24/07/2010 – TR-909 LIVE Jeff Mills & Montpelier Philharmonic Orchestra – The Bells
DJ Jerry: Chystáme The Bells tak, jak kdyby to byla poslední Apokalypsa
U Apokalypsy stojí od jejího zrodu, člověk vyhraněné image a kontroverzních názorů. Techno harcovník Jerry v rozhovoru odkrývá svůj pohled na hraní z počítačů, prozrazuje prodejnost svých desek a poradí i těm, kteří chtějí zakusit kariéru DJe.
Ahoj Jerry, co je u tebe novýho?
Čáu, no to je mi ale otázka :).
Tak jinak, máš přehled, kolik se prodalo tvých desek?
Uf, nebudeš tomu věřit, ale není to tak dávno, co jsem se na tohle téma bavil s kamarádem. Ta první deska Deeper Love byla hodně komerčně posazená a měla úspěch. Prodalo se jí nejvíc hlavně na decksrecords.de, kde se během krátké doby vyprodala. Poslední můj počin Brnara vyšel v Anglii a ten, světe div se, hráli a možná ještě hrají zahraniční DJs. Této desky bylo k dostání jen kolem sedmi set kusů, v prodejích sice také už není, ale když jsem se bavil třeba s DJem D.A.V.E. the Drummer, říkal, že ji má v playlistu docela zajímavá snůška jmen. Ale obraťme list, já nejsem producent, já jsem hlavně DJ :).
A zůstáváš stále věrný vinylům? Používáš i CD? A jak tě oslovily současné technologie?
Nojo, technologie mám doma. Z CD samozřejmě částečně hraju taky, ale jen do doby, než mi dorazí objednaný vinyl, což bývá tak asi po týdnu. Na akcích stále vítězí ta černá placka, ze které jde nejlepší zvuk. O tom je pojem DJing. Jinak ať tomu ti zemědělci říkaj třeba jízda traktorem Zetorem.
V poslední době se hodně skloňuje brněnský klub Perpetuum a jeho budoucnost. Jaký je tvůj pohled na věc?
No to je jednoduchý! Jak říká jeden z majitelů klubu, je to tady ve smyčce :) Dobrý ne?! Teď přes prázdniny tam nehraju, od září asi dvakrát do měsíce, doufám že to bude zase jízda. Chystám na ty čtvrtky dlouhé sety jako kdysi – minimálně čtyřhodinovky. Doufám, že mě v mé noci podpoří pořadatelská partička a nebudou na to házet Kaky jako doposud:). Promiňte, pánové, někdo to říct musí: Perpetuum je klub, ne kavárna nebo zahrádka. Takže: “Halooo, je někdo doma?!”
Jsi starý ostřílený vlk. Co bys poradil někomu, kdo se chce prosadit v taneční hudbě?
Tak to je myslím taky jasný. Nebýt uplnej analfabet a hlavně mít management na výbornou. Vem si Pavla Tesaře, kterej stál za DJkou Luccou. Kdysi, když ho to bavilo, byl na české poměry výbornej.
Co považuješ ty sám za svůj největší úspěch?
To že je mi šestatřicet a pořád mě to žene dál. Hudbu miluju jako v patnácti. Děkuju, že jste mi ji nechali (no a i kdyby ne, já bych vám ji nedal, pouze předal). Jinak vsunu malou reklamu, to se dnes dělá: Každou neděli v devět večer na rádiu Kiss Hády vysílám s bráchou Hi-Fi live, přeju hezkou zábavu :).
A co bys označil za svoji nejvetší prohru?
To nevím. Ještě, doufám, neumírám.
Teď k Apokalypse, na koho se ty sám nejvíc těšíš?
Jednoznačně Advent & Industrialyzer live. To je muzika mému srdci nejbližší!
A co ty, hodláš lidi něčím překvapit?
Překvapení? Jasně! To já mám rád :).
Jak se vlastně chystá Apokalypsa, po 11ti letech? Je to rutina?
Je to právě stále těžší a těžší. Ale musím říct, že do toho dílu dáváme mnoho úsílí, nejvíce. Zkrátka, jak kdyby The Bells byl poslední díl Apokalypsy…
Cristian Varela: Tajemství úspěchu
Na Ibize ho předloni poosmé v řadě vyhlásili nejlepším techno DJem na světě. Za svou kariéru nasbíral už tři desítky podobných světových ocenění. Vrací se na Apokalypsu, aby znovu potvrdil, jak je i v Česku oblíbený. V čem tkví tajemství úspěchu tohoto energického Španěla?
Začátek odpovědi na tuto otázku hledejme nejspíše v jeho původu. Ne každý má hudební nadání a kreativního ducha a ne každý se může narodit v umělecké rodině. U Cristiana Varely se nejprve zdálo, že jeho cesta povede už od dětství směrem ke klasické hudbě. Rodiče jej vedli ke klavíru a pěstovali v něm i lásku k divadlu. Když mu bylo jedenáct, skládal scénickou klavírní hudbu pro divadlo a později se jeho díla objevovala i v televizních spotech. V jistou chvíli se však v mladém umělci něco zlomilo…
Svůj zájem obrátil naplno k elektronické scéně. V roce 1992 se stává rezidentním DJem klubu Porche a jako DJ, který hrává EBM a electro vyhrává první žebříčky popularity. Bylo mu sotva sedmnáct a už zabodoval prvním hitem. Jednalo se o úspěšnou znělku pro Classical Dance Festival. První maxisingl na sebe nenechal dlouho čekat – v roce 1994 vychází jeho El Cigarrito na nezávislé značce D.I.D. Španělská pobočka hudebního koncernu Sony Music mu nabídla smlouvu téměř přesně o rok později.
Říká se, že pro úspěch je třeba pět procent talentu a zbytek je dřina. A Varela je toho důkazem, stále vylepšuje svou techniku mixu a v dnešní době již hrává běžně na tři a často i na čtyři gramofony. Kromě toho se podobně jako jiné hvězdy svého oboru nebojí experimentovat a například jeho show se třemi bubeníky se stala vyhlášenou, stejně jako řada televizních exhibičních vystoupení. Podobně jako Jeff Mills i Varela experimentuje na poli propojování elektronické a klasické scény – do svých show zapojuje klavír, symfonický orchestr či balet! Kromě techna se Varela věnuje také house music a klidnějším stylům. Pro tuto svoji polohu si zvolil pseudonym Carlos Duran.
Seznam jeho vydaných děl včetně remixů čítá na dvě stovky, patří mu dva labely (Donkeyhead rec. a Black Codes) a jeden spoluvlastní – řeč je o super úspěšném Pornographic recordings, kde jeho parťákem není nikdo jiný než Marco Bailey. Varela však neusíná na vavřínech, jeho turné po celém světě je prakticky nekonečné.
Co na svůj úspěch říká on sám? Tvrdí, že jeho sound má svou sílu, protože je elegantní a od srdce. Varela si podle svých slov nejvíce cení energie, kterou si předává s lidmi a považuje to za hlavní důvod, který ho žene znovu a znovu za DJský pult. A že skutečně je co sledovat – jeho set se nedá nazvat jinak než jízda!
Videopozvánka Cristian Varela Video Cristian Varela
DJ Murphy – technika a DJ skillz
Marcos Santos alias DJ Murphy začal s DJingem v roce 1992. V té době se nejvíce zhlédl v hip hopu a acid housu a komu není jméno DJ Murphyho cizí určitě dobře ví, že tyto dva styly ovlivnily celou jeho kariéru a daly jeho stylu mixování punc výjimečnosti! Ale zpátky do minulosti – Murphy v roce 93 dostává první nabídky na hraní po klubech v Sao Paulu a okolí. Prezentuje se zde především jako DJ hrající house, hardcore a jungle. Během pár let přichází na chuť rozmanitému technu, kterému se věnuje až dodnes. Marcos patří mezi legendy tzv. brazilské školy DJingu, která se vyznačuje přesnými a rychlými mixy a neskutečnou paletou triků a frajeřinek, za kterými stojí hodiny a hodiny domácího tréninku. Sám Murphy přiznává, že právě v 90. letech stál za gramofony i 8 hodin denně a snažil se své umění vybrousit do maximální dokonalosti. Díky své píli a originalitě dostal mnoho ocenění, např. dvakrát po sobě se stal nejlepším DJem Brazílie, dle časopisu DJ Sound Magazine, ve kterém se o něm zároveň píše jako o člověku, který dokáže doslova kouzlit s deskami a hypnotizovat tak všechny, kteří mu vidí pod ruce!
Doslova legendárním se stalo jeho „vertikální scratchování“ a bubnování na vinyl, kterým pravidelně prokládá své sety. Doporučujeme zhlédnout video z Loveparade 2006, kde si tuto machrovinku střihnul před zraky miliónů lidí, jak v samotném Berlíně, tak u TV obrazovek. Jak sám uvedl v rozhovoru pro Apokalypsu, právě před tímto hraním se naposledy cítil celkem nervózní…
This Guy Fuck His Turntable at the Loveparade 2006!!
Skillu DJ Murphyho smekly poklonu i velikáni světového techna, jako jsou Chris Liebing nebo Ben Long (polovička Space DJz). Když si ho Liebing poprvé pozval do své radiové show, na jednom německém rádiu, uvedl Murphyho slovy: „Lidi poslouchejte, tenhle chlápek pochází z Brazílie, kde ho lidi pokládají ze legendu, ale tady v Německu ho, ku*va, skoro nikdo nezná! Já jsem oproti němu jen prostej začátečník!“
Poté, co viděl Ben Long porpvé Murphyho za gramci, komentoval jej slovy: „Když jsem Murphyho viděl hrát, chtěl jsem odejít… zmizet zpátky do školy, do doby, kdy jsem si doma v pokojíčku hrál s mixákem a začít se učit všechno znova… oproti němu, já prostě nejsem DJ, který by uměl hrát! Murphy je budoucnost techna!!! Na světě bychom nenašli druhého člověka jako je on!“
Marcos Santos byl vždy ostrým zastáncem hraní v vinylu, avšak nedá se o něm říct, že by zamrzl na jednom bodu. Byl jedním z prvních DJs, kteří začali používat platformu Final Scratch a Serato. Dva gramofony pro něj budou vždy základem, ale v současné době začíná do svých setů zapojovat i různé kontrolery, efektory a softwarové nástroje, které ovládá přes iPad. Jak sám Murphy říká, nyní se cítí, jak kdyby hrál z 10 gramofonů a ne jen ze dvou.
Jeho mnohotvárnost a hudební rozmanitost dokazuje i to, že jednou až dvakrát do roka si v rodné Brazílii střihne ryze hip-hopový set! Takováto speciální vystoupení jsou mezi brazilskou undergroundovou komunitou velmi oblíbená, protože Murphyho cit pro hudbu a scratchování jsou naprosto unikátní a neskutečně zábavná. Ostatně přijďte se o tom přesvědčit sami 19. 11. do Pavilonu P brněnského výstaviště, kde se Murphy chystá předvést show, z které padl na zadek nejeden světový DJ!
Steve Rachmad “ Detroit a funky style!
Pochází z Nizozemí, má rád mašinky a hrává detroit techno s nádechem soulu a funku. Taneční scéna jej pohltila již před čtvrt stoletím, přesto se podle něj největší změna odehrála teprve před pár lety. Poznejte v rozhovoru producenta, DJe a remixéra, který kdysi Amsterdamu ukázal detroit. A pozor, Apokalypsa bude pro Steve Rachmada velká oslava – přesně v tento den oslaví narozeniny!
Během let jsi hrál v České republice už několikrát, jak na tebe čeští partypeople působí? Upřímně, už je to strašně dávno, co jsem u vás byl naposledy, pamatuju si tu atmosféru jen mlhavě, ale rozhodně se k vám rád vrátím! Navíc, od té doby se časy změnily, takže své hraní na Apokalypse budu brát tak, jako by to byla nová zkušenost.
Existuje nějaký klub, který je tvůj „srdeční“ a vždycky tam rád hraješ? Jeden z mých nejoblíbenějších klubů je Womb v Tokiu. Vždycky se tam skvěle hraje a ten dav partypeople je úžasný!
Když potřebuješ relaxovat nebo se nabít novou energií, co ti pomůže? Máš třeba nějaké speciální místo? Pro mě tou nejlepší věcí je prostě být doma a nedělat totálně nic nebo sedět před televizí. Anebo když mám čas, prostě si udělám svátek :).
Párty je v plném proudu, dav lidí skáče na parketu a krásná neznámá slečna k tobě přijde, že tě chce pozvat na drink. Jaká bude tvá odpověď. Mám holku, ale pravděpodobně bych řekl, že ano. Na tom dát si drinka přece není nic špatného :).
Jak bys ty sám definoval techno? Tou nejlepší definicí by asi mohlo být: hudba, vytvořená technologií. Jaká technologie to je, to už je na každém.
Kolik hodin jsi nejvíce hrál v jednom kuse na party? Myslím, že by to mohlo být něco kolem šesti hodin v kuse. Nic moc dlouhý set, když to srovnám se skutečnými mistry, ale pro mě to myslím není špatné.
Jaký hudební festival považuješ za nejlepší? Každý, kde je perfektní atmosféra. Ideálně obklopen krásnou přírodou, s perfektní hudbou a skvělými lidmi. A samozřejmě, musí být dobré počasí! To je pro mě asi to nejdůležitější. Když budu konkrétní, k mým nejoblíbenějším patří festival Awakenings in Holland.
Zajímáš se i o jiné druhy umění kromě hudby? Ano, mám rád moderní umění a design, ale hudba pro mě bude vždycky číslo jedna.
Je ve tvé hudbě něco, co mohou lidé bezpečně rozeznat jako „styl Steve Rachmad“? Hmm, to by mohl být určitý funky-style a taky mašinky, tedy teplý a kmitající zvuk, odkazující na starý detroit a chicago.
Díky moc za odpovědi! Bylo mi potěšením!
Video: Steve Rachmad @ Awakenings 11 april 2009 Steve Rachmad @ Wooferland 2008
Velká soutěž Apokalypsy o dárky z Heineken kolekce 2010! + VIDEOPOZVÁNKA – Industrialyzer
Videopozvánka – INDUSTRIALYZER
Dárky jsou opravdu luxusní, se můžete přesvedčit
- zimní bunda
- hodinky
- rukavice
- soudek pivka Heineken + chladící pásek
- ušanka
- samolepka na notebook
- ke každé výhře vstupenka na Apokalypsu The Bells!
**A otázka? **Jejich více a aby to bylo ještě těžší, nejsou žádné možnosti odpovědi. Bude tedy záležet pouze a jen na tobě! Jdeme na to!
**1) Kdo z vystupujících vystoupí poprvé na Apokalypse The Bells?
- Kdo z vystupujících Apokalypsy vystoupí poprvé v Čr?
- Který z vystupujících Apokalypsy nemá ruce?
- Vyjmenujte 4 témata Apokalypsy The Bells
- Který vystupující oslaví na Apokalypse narozeniny?**
Trailer Apokalypsy odpovědi zasílejte na soutez@apokalypsa.eu vylosování výherců :1.11.2010
Viper XXL a novinky na hardtechno scéně
Jak to tenkrát bylo… Vlastním jménem Manuel Orff, se narodil v roce 1981 v německém městě Mainz, kousek od Frankfurtu. K elektronické hudbě se dostal ve 14ti letech, když jeho bratr poslouchal Hardcore, který byl v té době velmi oblíbený. Rok na to začal produkovat své vlastní tracky, v té době pod DOSovským programem Fastracker II. Putoval od melodického trancu přes progressive trance až k hardtrance. V 17ti letech začal navštěvovat známý německý techno klub U60311, kde často hrávali Sven Vath a Chris Liebing. V tu dobu ho uchvátilo techno, a proto začal zkoušet kombinovat prvky hardtrance a hardcoru. Pár měsíců na to viděl hrát na živo DJe Rushe a od té doby je věrným hardtechnařem. Díky rozvoji internetu se jeho tracky dostaly k mnoha světovým DJům, což mu přineslo popularitu a nabídky hraní, a proto se v 18ti letech rozhodl, že nechce být jen producentem, ale i DJem, který bude trávit víkendové večery na cestách a v klubech. Rovnou si pořídil gramofony značky Technics a začal pilně trénovat – svůj styl od začátku definuje jako „hard, toolish, stomping techno“. Rok 2006 je pro Manuela zásadní – s deskami přes rameno procestuje více jak 20 různých zemí a jeho jméno začíná být čím dál tím známější. To podtrhují i nabídky na vydání desek od labelů jako jsou Kne Deep, Definition of Mayhem, Crowbar, Carnage, Killaz, Beast a Cannibal Society. Tento výčet však Viperovi nestačil, a proto rozjel vlastní značky Animasola a Around the World. Zanedlouho na to rozjíždí s DJem Amokem známý booking s názvem Artillery Bookings, na kterém hrdě reprezentují svůj slogan „Tvrdý ale spravedlivý“. Každému srdcovému hardtechnaři se však po vyslovení jména Viper XXL vybaví především nezapomenutelné tracky jako jsou:
Hardtechno zběhlíci… Viper XXL je jeden z mála producentů a DJů, kteřý se téměř od začátku drží svého hudebního přesvědčení a vypadá to, že jej ani nikdy neopustí. Německých hardtechno DJů bylo v minulosti jako hub po dešti, ale postupem času jejich řady řídnou… Někteří přesedlávají na „pomalejší techno“ kvůli touze po změně, někteří vydávají pomalejší odnože pod všemožnými pseudonymi (např. O.B.I.) a poslední skupinou jsou DJové, kteří prostě chtějí být za každou cenu IN – nejzářivějším příkladem budiž kontroverzní postava Felixe Krochera, kterému mnoho bývalých hardtechno kolegů nemůže přijít ani na jméno…
Sám Viper o celé záležitosti mluví takto: „Pokud člověka baví hrát techno, které je v této době aktuální a jde jim to, tak proč ne. Ale celá ta minimalová vlna není můj šálek čaje – občas se vyskytne nějaký zajímavý track, který se mi zalíbí, ale celkově nejsem fanoušek tohoto stylu. Co mě ale opravdu dostává do kolen je, když slyším starý hardtechno producenty mluvit o tom, jak je hardtechno o ničem a předstírají, jak kdyby s ním nikdy neměli nic společného. Kolikrát jsem takový lidi slyšel prohlašovat, že hardtechno je monotónní a přitom si třeba ujíždí na 10 minutové smyčce, která nijak negraduje a nikam se nevyvíjí… to je prostě demence.“
Mnohem expresivněji se pak k tomuto tématu vyjádřil další německý DJ, který už řadu let vyznává zběsilé hardtechno – Jason Little: „Pokud se hardtechno DJové začnou ubírat k minimalu, tak je to pro hardtechno scénu jedině dobře, protože se všechny tyhle sračky („DJové“) spláchnou a scéna se pročistí. Tihle „umělci“ hráli hardtechno jen pro prachy a nikdy je pořádně nemilovali. Když začalo být hardtechno IN, trh se najednou naplnil lacinými bootlegy a neschopnými producenty, kteří chtěli akorát rychle vydělat, to hardtechno scéně hodně uškodilo. Tihle parazité, kteří se nyní přesouvají do vod minimalu, jsou ti stejní, kteří v první řadě zničili hardtechno! Opravdoví fanoušci brzo poznali, kdo to nedělá z přesvědčení a rychle přestali kupovat jejich desky. No a teď se tihle umělci snaží dělat techno? Takže cesta od průměrného hardtechna k mizernému technu? To je mi teda pokrok :-). Slyšel jsem pár jejich nových tracků, jsou to v podstatě pořád ty stejný smyčky, akorát se zataženou ruční brzdou. Nemá to nic společného s opravdovým technem, které umí např. JEFF MILLS, Speedy J, Ben Sims a další. Myslím, že buďto totálně pohoří nebo se do dvou let opět vrátí k hardtechnu.“
Svět se mění, doba se mění, hudba se mění …to věděli už v kultovním filmu Trainspotting a taky s tím nic nezmohli, proto ani nám nezbývá nic jiného než symbolicky zatlačit slzu a vzpomínat v dobrém na hardtechno producenty, kteří pro tento styl opravdu něco udělali. Zároveň ale není nad čím zoufat, stačí se jen kouknout kolem sebe a zjistíme, že nová generace hardtechno producentů má co nabídnout. Koho přímo by doporučil samotný Viper XXL?
„Je mnoho talentů, které stojí za zmínku. Waldhaus je podle mě jeden z nejkreativnějších producentů – jeho styl je unikátní, originální a opravdu kvalitní. Za zmínku také stojí Lenny Dee, Ivee, Tymon, Sepromatiq, Svetec. Věřím, že všichni budou v budoucnu úspěšní, protože už teď dělají tracky na pořádné úrovni!“
Od sbíječek ke klikačkám Na hudbu si musí každý udělat názor sám, proto přikládáme pár odkazů na aktuální tvorbu bývalých hardtechno maniaků. Nutno podotknout, že mnoho kritiků jí hodnotí velmi kladně, protož
Golpe